lørdag den 2. november 2013

Til en ven




En veninde sendte dette billede her til morgen og takkede for mine ord. Det gjorde mig glad. Og det gav mig også på ny en forståelse af, at der virkelig er brug for alle stemmer og måder at give følelser, stemninger og oplevelser ord på. For der findes en anden vej.
Til dig, der føler, at du er anderledes og ser og fornemmer noget, andre måske ikke gør.

Skriv på din egen måde. Beskriv det, du ser og mærker. Lev det du fornemmer. Vov at gå et spadestik dybere og tøv ikke med at stille spørgsmålstegn ved det tilsyneladende. Du vil opdage, at du ofte har ret i mange af dine fornemmelser, selvom det måske ikke altid er let at sætte ord på. Ordene kommer, når de skal. Men stol på det, du instinktivt ved og lyt til din egen stille stemme.

Denne er til dig, Tove. Jeg er glad for at kende dig. Tak.

Der findes en sandhed i duggen.
Der bor en lykke i græsset,
den snoede grusvej og frøernes kvækken fra dammen.
Der findes en langsomhed og en anden rytme.
En anden vej.
Der leves et helt liv i morgenes første lys,
hvor dagen er ny og stadig bedugget af nattens elskov.
Der findes noget stort i det små.
 
Tekst Lene Megan, november 2013
 
 

4 kommentarer:

  1. Vakre ord mellom venner :-)

    Ha en fin søndag, Lene - klem Siv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Siv, håber din søndag er fin! :)

      Klem.

      Slet
  2. Tak for ordene Megan ... de rørte mig dybt.

    Jeg har jo rigtig mange gange fortalt dig, at jeg holder meget af din særlige måde at skrive på. Din pen er magisk.

    Når jeg læser dine ord forsvinder jeg ind i din fortælling. Mærker den og mærker alligevel nuet uden for fortællingen ... selvom tiden står stille en stund. Det er skrivemagi som ikke mange mestrer. Din pen er bestemt magisk <3

    Vist er jeg anderledes og vist ser jeg ting og sager ;-) ... og hvilken lykke det er. Måske ikke hver øjeblik. Men pyt. At gå på opdagelse i de små tings eventyr er altid fyldt med magi.

    Kærligheden til magien deler jeg med dig <3

    <3-lig hilsen Tove Tomat

    SvarSlet
    Svar
    1. Og vist er jeg anderledes. Måske er vi alle anderledes og ens på samme tid?

      Tove Tomat, tusind tak for dine ord både her og der. De betyder meget for mig!

      At gå på opdagelse i de små tings eventyr er altid fyldt af magi. Ja! Tak.

      Slet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.