tirsdag den 2. juli 2013

En sjælden gave



 
 
Livet er en sjælden gave
Der er roser i min have
Der står kaffe på mit bord
Og i hjertet er der ord

Livet, roser, kaffe, hjerte
Jeg har lykke, jeg har smerte
Jeg har frygt og jeg har mod
Men min tro er stor og god

Livet, lykke, smerte, tro
I mig selv jeg bygger bro
Mellem lys og kølig skygge
Mellem sorg og sælsom lykke

Livet er en kostbar gave
Der er blomster i min have
Skabt af den, som skabte mig
Og taknemmelig, det er jeg.

Lene Megan, 2. juli 2013 - Ha en smuk dag ♥

10 kommentarer:

  1. Et ode til gleden ved å være til?
    Så fint dikt du har lavet, Lene. Og et nydelig bilde.
    Her skal det tykt tøy på i dag, for det er kaldt. Mulig det blir litt varmere når solen endelig vil komme helt frem. Inntil da er det best med noe hjemmestrikket, helst i ull.......brrrrr

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord! :)

      Håber strikken varmer!

      Slet
  2. Dejlig hyldest til livet <3

    Kram til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og til dig Louise. Tak for dine ord! :)

      Slet
  3. Det lyder smukt og dejligt, og livet er sandelig en gave, som man skal huske at være taknemmelig for. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig. Det gælder om at huske! ;)

      Slet
  4. Det var eit veldig fint dikt! Godt med ei påminning om den gåva sjølve livet er, og kor viktig det er å glede seg over både dei små (som kaffe) og store (som lykke) tinga i livet! Og fint bilde, ja. Vart rett og slett litt glad av å lese!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.