fredag den 7. juni 2013

Tid til sommerhus




Snart tid til sommerhus. Jeg pakker tasken og forsøger at huske det hele. Det praktiske, det til hundene og bøgerne. Gode sko til gåture og sandaler, eftersom vejrudsigten er lovende.
Bilen står klar. Jeg mærker, at jeg ikke længere kan koncentrere mig og at jeg er klar til at køre. Mod Roskilde og langs fjorden, kysten og vandet til højre, åbne vinduer så hundene kan indsnuse dufte og glæde sig ligesom mig. Der er noget i luften.

Frisk fisk til frokost og noget godt til grillen. Salat. Dufte og farver. Bare fødder på græsplænen og i sandet. Mærket jorden og livet helt tæt på. Være en del af det hele. Som en sandorm vil jeg grave mig dybt ind nuet og blive der. Salt på mine læber og vind i mit hår.
Snart tid til sommerhus. Jeg glæder mig.

9 kommentarer:

  1. Sikke et skøøøøønt foto...må straks til vandet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg du kom. Nyd weekenden! :)

      Slet
  2. Herlig :-) Lykken er (blant annet) et sommerhus :-D Jeg elsker å være på landstedet vårt også :-))

    God helg - klem Siv

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bestemt en lille stor lykke! :)

      Slet
  3. Hei Lene
    De høres helt fantastisk ut. Og fra instagrambilde ditt til høyre her, ser jeg du nyter sommerhusliv med et lass vin.
    Hygg deg videre, vel fortjent. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Håber også at du nyder weekenden. Knus :)

      Slet
  4. Glass vin, og andre rettelser.........Ipaden min har visst ikke helt våknet, eller er det kanskje meg????

    SvarSlet
  5. Dejligt billede af dine hundepiger :) Rig god tur i sommerhuset :) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, det var en dejlig weekend! :) Knus.

      Slet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.