fredag den 8. juni 2012

Snart weekend



Det er snart weekend. Selvom kæresten siger, at det bedste vejr lige nu ville være regnvejr og jeg må bøje mig, for afgrøderne trænger faktisk, så håber jeg i mit stille sind på blidt solskin, hvis det alligevel ikke vil regne. Den stride, kølige vind og de grå dage har sat sine spor. Men i går eftermiddag, da jeg kørte ud til Sørup Herregård for at gå med Aimee, kom solen frem og pludselig var det sommer. En slags sommer. Himlen malede sig selv i en underskøn blå farve og skyerne blev hvidere og mere gennemsigtige.
For hvert skridt jeg gik, blev jeg ligesom lettere. Til sidste svævede jeg. Ind gennem parken med hunden i snor. Dufte af mad fra køkkenet nåede min næsebor. Stemmer i det fjerne sang for mine øre. Men mest af alt mærkede jeg stilheden kun afbrudt af det knasende grus under mine fodsåler. Og solen.

Jeg har besluttet mig for at tage i sommerhus. Når dagens gøremål er vel overståede, pakker jeg bil og kører nordpå. Jeg trænger til at komme ud til vandet. Det er altid en lille længsel i mig. Vandet. Det blå ocean. Lyden af bølger og tidevand og himlen, der er dybere havet. Dér hvor de mødes, vil jeg danse.
Jeg drikker af kaffekoppen og gør mig klar til opgaverne. Tænker på den gode aften i går, hvor jeg mødtes med veninden og vi spiste sushi på byens bedste sushisted. Sad ved vinduet og kiggede ud i provinsen. Drak et glas koldt hvidvin og lod livet glide gennem fingrene som sukkerdrys. Solen skinnede, da jeg kørte hjem. Landskabet lå badet i gyldent aftenlys og håbet hang til tørre.

Jeg ønsker dig en dejlig weekend. Regn, sol eller ej, nyd dine dage.

6 kommentarer:

  1. Det er en nytelse å komme på besøk til deg Lene! Tekstene dine gir meg mye...

    Jeg skal også ut på reise...vestover... gleder meg sånn til lyse kvelder... deilig frisk luft... gjør ingenting om det er litt kjølig...

    God tur ut til havet min venn! : )

    SvarSlet
  2. Må du få en dejlig weekend ved havet :-)

    SvarSlet
  3. Det er noe eget og hypnotiserende med vann / hav :-)

    God helg. Lene - klem Siv

    SvarSlet
  4. Havet; ta av gårde til sommerhuset ved havet... Så herlig, Lene, å ha et sommerhus ved havet. Det vet jeg er herlig, for det har jeg også; et stort hus laaangt nord-øst i landet - så langt nor-øst du kan komme på det norske fastland. Et vidundelig sted; min fars hjemplass, hvor jeg også bodde til jeg var fem år. Det er noe aldeles magisk å sovne inn til bruset av havet, myke, digre dønninger eller rasende, krappe bølger som det like gjerne kan være der nord ved storishavet.

    Min kjære og jeg skal dit denne sommeren; etter operasjonen. Gleder meg!

    Ha det fint. Klem

    SvarSlet
  5. Håber at weekenden indtil nu har været god og bliver ved med at være det.

    SvarSlet
  6. Det var en god aften. På alle måder en god aften. Håber det var været en god weekend. Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.