søndag den 10. juni 2012

Kaffe og skyer


Søndagen kommer til syne i dæmpet lys. Jeg vågner op på mit gamle pigeværelse i sommerhuset. Jeg svæver mellem fortid og fremtid. Søvnen holder fast i mig.
Dagen er i gang, selvom skyerne er tunge af regn. Keeva og jeg kører straks ned på stranden og går morgentur i sandet. Det er en fin måde at starte dagen på. Mærke vind, salt og havvand og se skyerne sejle forbi. Vinden blæser natten ud af håret. Hunden drøner af sted gennem sandet på den inderste revle og nyder livet. Jeg betragter hende med beundring. Den impulsive glæde, det umiddelbare, energien, bevægelsen. Det er værd at kopiere. Vi kaster med pind. Vi går tur. Vi indtager dagen. Skridt i sand.

Da vi kommer tilbage til sommerhuset, er kaffen klar. Frisk brød og en hyggelig stund over morgenbordet. Så går turen tilbage til Midtsjælland.
Skyerne hænger stadig tungt over landskabet. Regnen rumler i horisonten. Luften er tyk af dråber. Det er søndag. Tid til en god bog. Og en kop kaffe mere.

2 kommentarer:

  1. Håber du har nydt en skøn søndag i sommerhuset. Mon ikke Keeva nød strandturen ;) God søndag aften. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro Keeva nød strandturene. Hun elsker vand! :) Det er så skønt at se hende boltre sig. Sikke en herlig energi.

      Klem.

      Slet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.