lørdag den 31. marts 2012

Nydeligheder


Så vendte vinteren tilbage. Pludselig fik den kolde fødder, vendte om og forsøgte at få varmen i det tidligere forår. Da jeg vågnede, var det med udsigt til en blåsort himmel og hagl, der trommede mod ruden. Senere gik det over i sne. Vi spiste morgenmad i stearinlysets skær og var atter hensat til de mørke vintermorgener, hvor det er svært at se forskel på lys og mørke.

Egentlig havde jeg håbet på forårsagtigt lunt vejr i dag, for turen går til København. Jeg havde forestillet mig en tur gennem Frederiksberg Have og mit gamle barndomskvarter, men nu er jeg lidt i tvivl om den beslutning. Vi får se. Under alle omstændigheder skal jeg til staden og jeg glæder mig. Den står på koncert med den gode Bjørn Eidsvåg i kirken på Christianshavn og senere på god middag og hygge.

Og jeg tager toget. Jeg nyder den lille rejse. Når jeg kører i bil, er det jo bare motorvej og fuld fart fremad. Toget har format. Og det skal være regionaltoget, som standser på alle stationer og giver sig den tid, der skal til for at få sjælen med. En god bog og små kig ud af vinduet. Landskabet der suser forbi. Andre passagerer, stemmer, lyde og København i horisonten.

Det bliver en fin lørdag. Byboen vender hjem for en stund! ;)

Ønsker dig den dejligste weekend. Vær god mod dig selv og dem, du møder på din vej. Og det er altså stadig forår!

11 kommentarer:

  1. Her er det både blå himmel og dalende snøkorn...Dagen står i husarbeidets tegn, før turen går til Det Gule Huset.

    Ønsker deg en flott dag i København, en by jeg stadig vender tilbake til. I tankene, foreløpig!

    Klem fra Lill-Karin

    SvarSlet
  2. Jeg holder også meget af at køre med toget. Måske fordi jeg gør det så sjældent nu... ;-) Du må have en rigtig dejlig dag i København - med eller uden sne...

    SvarSlet
  3. Det lyder som en perfekt Lørdag Lene, nyd den nu i fulde drag.
    God Weekend.

    SvarSlet
  4. Ønsker deg en deilig dag i København - så heldig du er som kan nyte dagen der : )

    Jeg elsker den byen! Når jeg besøker Køben er jeg alltid innom Peder Oxe på Gråbrødretorvet og spiser deilige smørrebrød, en lille rød Aalborger og gull Tuborg! Herlig! : ) Du har sikkert tips om andre gode "smørrebrød steder?

    Lev og nyt Lene! Klem til deg

    SvarSlet
  5. Håper du har en fin kveld i selskap med Bjørn Eidsvåg og hans gode tekster.

    SvarSlet
  6. Håber du har haft en fin dag i vores hjemby,trods foråret løb bort for en stund.

    SvarSlet
  7. Håper du hadde en fortryllende dag og kveld i går, og at Bjørn Eidsvåg innfridde!
    God aprilklem til deg

    SvarSlet
  8. Vejret har du ikke været heldig med, men forhåbentlig med resten af din københavnerodysse.

    SvarSlet
  9. Stikker innom for å ønske deg ei riktig god påske, Lene :-) Håper du har fullt opp med krim :-) I morgen starter påskekrimmen på TV, og det gleder jeg meg veldig til :-))

    Klem Siv

    SvarSlet
  10. Håper byturen svarte til forventningene.
    I går var det både sne og sol her, værguden var litt ambivalent, men i dag har vi et strålende vær; sol fra skyfri himmel, dog minusgrader, men det er slik påska skal være her nord. Kritthvit og strålende klar.

    Ha en fin søndag videre.
    klem

    SvarSlet
  11. Jeg håber, du havde en god dag herinde i byen. Vejret var fint, det var først hen på eftermiddagen, der kom lidt byger.
    Jeg kan sagtens forstå, du tager toget, så du har sjælen med dig og er afslappet ved ankomst. Frederiksberg Have kan man besøge i al slags vejr. Der er altid smukt :-)
    Klem til dig og dine smukke piger.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.