tirsdag den 21. februar 2012

Potespor i Mudderland


Det er ikke med min gode vilje, at regnen siler ned udenfor. Heller ikke det mudder og de store vandpytter, der ligger allevegne. Haven er en lille indsø og hundene træder ind i huset med de sorteste poter. Vi tørrer og vasker konstant. Heldigvis har vi en hverdagsindgang med gulve, som kan tåle mudder og vand, MEN det er fast mudderarbejde. I øjeblikket er gamle Josie her også, så det er mange potespor, der skal fjernes. Vi fjerner spor, men de kommer igen. Spøgelset har vi ikke set noget til.

Hurra for regntøj og de gode gummistøvler. Jeg kunne ikke have fået en bedre julegave. De praktiske Aigle har været i brug næsten hver dag lige siden og de kommer helt sikkert også til gavn langt ind i foråret. Når det hele tørrer, skal der lægges sten ud på gårdspladsen og haven skal ordnes. Den tid den glæde.

Jo, man må gerne glæde sig til foråret og tør have, blomsterkrukker og solskin både her og der. Det skal man faktisk. Og nyde turen. Gennem mudder, regn og slud. Skuden sejler skam, selvom den er lidt tung.

Ha' en fin tirsdag. Her skal der uden tvivl fjernes flere mudrede potespor! ;)

5 kommentarer:

  1. Vand må der til, før noget kan gro :-)

    SvarSlet
  2. Sikket et smukt billede...nej mudderpoter - det er fast arbejde her også...som regel skal de en tur in dog skylles....jeg glæder mig også over mine "Muckboots"!

    SvarSlet
  3. Hi,hi... Du har noget at se til med tre hunde, Megan. Jeg syntes, jeg har rigeligt med én lige for øjeblikket. I tørt vejr ville jeg såmænd gerne have et par hunde ekstra :-)

    Godt, du kan se fremad mod stenbelagt gårdsplads, tør have og blomsterkrukker.

    Håber, du viser lidt mere hen ad vejen af dit nye, smukke hjem.
    Har Josie fundet sig til rette i jeres nye hus?

    Varme hilsener til dig og dine piger.

    SvarSlet
  4. Ja mudderpoter kender vi også til - dog ikke så slemt som dig men argh der skal tørres og tørres op og hvad ved jeg. Jeg ser frem til foråret! Knus og god aften.

    SvarSlet
  5. Det kan være, du skulle have sådan nogle små blå "fødder", som jeg er storforbruger af, når huset skal vises frem. Måske findes de i hundestørrelse? Nej, pjat - men se det fra den lyse side: Du får et dejligt rent gulv... bagefter... ;-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.