onsdag den 15. februar 2012

Min søster Vinter


Melankolien har danset på min dyne de sidste par uger. Jeg længes efter at se de første spirer fra de frø, jeg har sat i jorden, men jorden er hård af frost og bortset fra enkelte vintergæk og erantis, ser jeg ingenting. Endnu.

Det kan være svært at tro på noget, man ikke ser. Og det kan være svært at acceptere de dybe dale, når det eneste man ønsker sig er at stå på den højeste tinde med udsigt til paradis. Jeg drømmer mig til sommeren og forestiller mig de varme dage, hvor jeg i hvide gevandter danser barfodet i græsset og hvor vinden er lun og lækker.

Og man skal have gode drømme, det er faktisk en lov, for hvordan skal en drøm kunne gå i opfyldelse, hvis man slet ikke har en? Det starter med en drøm. En drøm, som man forsigtigt lægger i jorden som et kostbart frø. Man tænker kærligt på den, vander den med gode tanker og gøder den med håb.

Du vil se det, når du tror på det, har Wayne Dyer sagt. Klog mand.

Vejen fra drøm til virkelighed kan være lang. Den går gennem årstiderne, og vinteren og mørket er en del af vejen. Og man skal igennem. Jeg har lært mig at acceptere og at turde være i det. Jeg øver mig stadig. Det er ikke let, nej, det kræver sin kvinde, men sådan er det at gå vejen. Man falder og man rejser sig igen. Forslået og fortumlet men ikke fortabt.

Mit blogindlæg hos LW Magazine i dag handler om vinteren. Om skyggesiden, modsætninger og kontraster og om at lære at elske det, der er anderledes. Den handler om min søster.

Læs med her og ha den dejligste vinterdag.

5 kommentarer:

  1. Det er alltid hyggelig å besøke deg Lene ; ) Jeg nyter dine tekster... Å jeg er veldig glad i min søster Vinter! Hun er for meg lunhet, varme, ro og stillhet... Litt annerledes enn alle andre så er det med våren og lyset jeg kjenner på melankoli... når det begynner å spire... Da kommer det opp tanker, følelser og minner fra bardom og -ungdomsår, bare gode, men melankolske...eller kanskje det er mer riktig å kalle det nostalgi...

    Ønsker deg en god vinterdag Lene ; )

    SvarSlet
  2. Så sant - ikkje lett å tru på at våren skal kome når bakken er frosen og det ligg mykje snø ute. Men her stig sola høgare og høgare og går ned lenger mot nord kvar dag og fuglane er i full gang med sin kurtise. Og ikkje minst ein draum frå mange år tilbake blir antagelig ein realitet om få dagar....Glede:-))

    SvarSlet
  3. Du får sagt det så vakkert, Lene;)
    Når man lever med flere årstider, både utenfor og inni seg, så er det nok utrolig viktig å akseptere at slik er det bare...da føles vinteren kanskje ikke fullt så kald? Den kalde årstid er jo der for at vi kan nyte den varme årstid ..i dobbelt forstand;)
    Ha en riktig god dag, knus fra meg;)

    SvarSlet
  4. Vakkert Lene...du appelerer til dypet hos meg på en fredfull måte..takk!
    Kunsten å leve...er kunsten å være tilstede i hver eneste årstid...klem

    SvarSlet
  5. Ååh! Flinke, gode Lene! Du er fantastisk med dine ord. Du maler med dem... Gratulerer med dine ord på trykk! Jeg har bare så vidt tittet innom, men jeg skal inn å lese mer. Ja, vinteren er tid for så mangt, tenker jeg. Den er god å ha, tross alt...

    God klem til deg

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.