fredag den 17. februar 2012

Den lyserøde elefant


Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har mange gode selvhjælpsbøger i mine bogreoler. Nogle elsker at hade den slags bøger, men jeg er altid på jagt efter gode måder at gøre det selv på. Så jeg elsker at elske dem, som har noget på hjerte og har lyst til at hjælpe andre ved at give deres egne erfaringer og virkefulde værktøjer videre. Hvad skulle jeg dog have gjort uden? Og i sidste ende er det jo op til mig selv. Jeg kan plukke, spise af buffeten og tage det, jeg kan bruge. Den slags er individuelt. Nogle elsker rejer, andre hader dem. Det handler om at smage på retterne og prøve sig frem. Hvad dufter godt, hvad kildrer sanserne og giver et øjebliks rus af sandhed og listig lykke? Min yndlingspizza er ikke nødvendigvis din. Og så videre.
Og hvor kommer den lyserøde elefant så ind i billedet? Jo ser du, et eller andet sted har jeg læst om denne her lyserøde elefant, som man ikke må tænke på. For Guds skyld, lad være med at tænke på den lyserøde elefant, tænk ikke på dens lange snabel og store pink farvede ører. Og endnu værre. Forestil dig ikke, at du kan lugte dens moskusagtige krop. Og hvad sker der. Den lyserøde elefant er allestedsnærværende. Jeg må ikke tænke på den, men det gør jeg. Selvfølgelig. Prøv selv at lade være. Når man har fokus på noget, så vokser det og den lyserøde elefant bliver pludselig til en kæmpemæssig flyvende Dumbo. Den flytter nærmest ind mig. Dumbo og jeg bliver til et. Forenet i fokus. Og det selvom det var det eneste, jeg ikke ville og ikke måtte tænke på.
Nu ser jeg Dumbo alle vegne og verden er lyserød. Og det er måske ikke så tosset, eftersom lyserød symbolsk er en optimistisk farve, omend lidt naiv, men...  Jeg har fokus på det, jeg ikke skulle have fokus på. Jeg er nærmest blevet en Dumbo selv.

Egentlig ville jeg vist bare sige til dig, at du skal tænke på alt det gode, du har i dit liv. Være taknemmelig og lade det, som er godt, vokse. Hvis Dumbo insisterer, så brug ham aktivt og positivt på din rejse mod et bedre liv og husk på, at hvad der ligger i bedre, ved du kun selv. Dig og dit hjerte.

Ha’ en god fredag og glem alt om den lyserøde elefant! ;)

3 kommentarer:

  1. Det lyder spændende med din kreative fase. Jeg har nok ikke fulgt godt nok med for havd er det for et magasin du er begyndt at skrive for? Det er da ret nyt ikke? Jeg håber du får en rigtig skøn weekend. Kenzo sender hundemøs til dine hundepiger ♥ Knus

    SvarSlet
  2. Og så kan man jo altid huske på, at selv Dumbo lærte at flyve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for den Anne. Selvfølgelig. Dumbo lærte at flyve og det er jeg også ved at lære! ;) God weekend.

      Slet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.