torsdag den 9. februar 2012

At følge sit hjerte


Nogle gange er man så heldig at støde ind i nogen, som har gjort lige netop det, man gerne selv vil gøre. Følge sit hjerte. Nogen, som har gået vejen, er snublet, faldet, men som har rejst sig igen, lidt stærkere, stoltere og meget klogere. Forhindringer er til, så vi kan lære noget. De er med til at styrke os og ruste os til det, der skal komme. De giver uvurderlig erfaring, selvom vi ikke altid kan se det lærerige, når vi ligger med næsen i gruset og har slået os gevaldigt. Først senere forstår vi, at lige netop det fald gjorde noget ved os. For mens man ligger der og græder salte tårer, mærker man pludselig en form for vilje rejse sig i krop og sjæl. Sig det skal være løgn! Jeg vil. Jeg har en plan, en mission og jeg følger mit hjerte. Hvem siger vejen skal være nem? Hvem siger overhovedet at der er en vej? Hvis man skal bane vej for sin drøm og følge sit hjerte, må man nogle gange åbne døre, som slet ikke findes. Finde veje, som ingen før har gået og prøve noget, man ikke før har gjort. Men som den gode Pippi Langstrømpe kækt udtalte: Det har jeg aldrig prøvet før, så det tror jeg godt, jeg kan klare!
Og nu sidder du sikkert og tænker, hvem er det, jeg har mødt, som har inspireret mig til disse ord? Jo, det skal jeg fortælle dig. Kvinden hedder Lill Wadel og hun har helt på egen hånd startet sit eget livsstilsmagasin i vores gode naboland Norge. Lill er en kvinde, som elsker udfordringer, og en udfordring blev det, da hun for et par år siden besluttede sig for at lave et magasin på nettet. Uden penge og forudgående erfaring fra journalistik eller branchen i øvrigt, gik hun i gang med at forfølge sin drøm. Hun lavede en liste over de ting, hun måtte gøre for at få sin drøm til at gå i opfyldelse. Et magasin på nettet. Jeg skal ikke gå i detaljer her, men det blev et par år med mange frustrationer, udfordringer og tårer, inden hun i 2007 lancerede sin første blog for at inspirere til en sundere livsstil både fysisk og psykisk. Og i dag er bloggen blevet til LW Magazine. Det skete ikke fra den ene dag til den anden, men Lill holdt fast i sin drøm og lyttede til sit hjerte. Og med en klar målsætning lykkedes det hende. Jeg elsker den slags. Jeg bliver så glad, når jeg støder ind i kvinder som Lill, som har gået vejen og gjort drømmen til virkelighed.

Jeg er så heldig, at jeg har fået mulighed for at gæsteblogge hos LW Magazine og i går var mit første indlæg i magasinet. Den handler om kunsten at leve, noget jeg også tidligere har blogget om og som jeg sikkert vil vende tilbage til igen og igen. For det er sgu en kunst! Og det er en kunst at følge sit hjerte. At gøre det man drømmer om og gå vejen, selvom den er fuld af huller, stejle skrænter og forhindringer, der kan synes umulige at forcere. Men intet er som bekendt umuligt for den der bærer viljen hjertet, og det gør både Pippi og Lill samt en masse andre kvinder, jeg har været så heldig at møde på min egen hjertevej. Kvinder som inspirerer mig og som på deres egen måde siger mig: Når vi kan, så kan du også!
Men kig forbi magasinet og bliv inspireret. Der er fine artikler om sund livsstil, motivation, den indre rejse og spirituelle spøgelser og spørgsmål. Der er skriverier om at følge drømmen og eksempler på kvinder, som har gjort det og nu opfordrer andre til at gøre det samme. Der er opskrifter på god og sund mad og meget mere. Følg med … og følg dit hjerte! ;)

5 kommentarer:

  1. Hei Lene
    Først vil jeg gratulere deg med jobben som skribent. Jeg måtte jo inn for å lese det du hadde på hjertet. Og jeg måtte også lese hva hun fortalte om sitt liv.
    Jeg visste ikke at dette magazinet fantes. Så mye fint det var å lese der.( Kanskje du burde ha en knapp på siden din, som leder oss dit, så vi kan ta en tur innom når vi først er hos deg.)
    Disse herlige bildene, fargerike og flotte, som du bruker i innleggene dine. Jeg får lyst til å male med en gang! Jeg har jo planlagt at jeg skal det ganske snart......jeg må bare finne roen først.
    Men takk for dine alltid fine ord, som får oss andre til å reflektere over temaet du skriver om.
    Ha en herlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sylvia
      Tusind tak for både det ene og andet! ;) Ja det er fint magasin med mange gode artikler. Jeg har faktisk lavet et link ovre til højre på bloggen her, men måske skal det være et link med logo. Det må jeg lige kigge på! ;)

      Håber du har en herlig dag hos dig!

      Slet
  2. det lyder spændende. Det må jeg ind at kigge på :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det sjovt at læse - det er jo lidt li'som mig... Jeg tror, at det er noget med at kaste sig ud og håbe, at vingerne bærer - lidt a la humlebien, der ikke ved, at den egentlig er for tung til at flyve... ;-)

    Jeg skal ind og læse din artikel, skal jeg... :-)

    SvarSlet
  4. Tak for at oplyse om at dette Net-magasin findes - og tillykke med din artikel der :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.