tirsdag den 24. januar 2012

Tranebærte og morgentanker


Morgenen er i fuld gang. Lyset har rejst sig over land og frosten danser med sprøde skridt på jorden. Her sidder jeg efter gåtur med hundene. En kop dampende varm tranebærte fuld af C-vitamin til dagen og vejen. Det er jo vinter. Og hvilken en. Forandringens strømme bølger ind over mig. Flytningen, som pågår i disse dage. Hver eneste dag sker der nyt og mere. Ting falder i hak og på plads. Mændene arbejder flittigt på at samle skaffe og skuffer, dørene får håndtag og huset bliver mere og mere hjemligt. Jeg nusser rundt og sætter på plads. Pakker og flytter kasser fra det gamle hus. Et skridt af gangen. Om aftenen sidder vi i den nye stue med te og kigger os forundrede omkring. Det er som om vi ikke helt kan fatte, at det er nu. Vi er her. Endelig.

Samtidig sker der ting på skrivefronten. Små åbninger og sprækker, der kunne blive til noget mere. Et vindue. Et dør. Jeg begynder at se en større sammenhæng og kan mærke, at drømmen har fået fast grund under fødderne. Endnu er det skrøbeligt, som den lyserøde frostmorgen, men troen og viljen har store evner. Og følelsen af at følge hjertet, at tage roret og sejle sit eget skib er så god og stor, at det får fuglene til at synge i hjertekor. Midt om vinteren. Jeg ser svaner flyve over den skyfri himmel, hører lyden af deres vingesus og jeg flyver lidt med dem. For hvis man vil, kan man give sin drøm vinger. 

Tænk hvis det virkelig er sådan. Man kan, hvad man vil. Tænk hvis verden bare venter på, at man skal komme ud af sin hule, folde sine vinger ud og flyve. Brug dog din livsgave, er der en der hvisker. Hvorfor skjule dig bag en maske? Hvorfor ikke springe ud og flytte grænser? Gøre det, du er bedst til? Hvorfor ikke leve livet og puste liv i drømmen. Tage skridtet. Gå planken ud. Man har jo kun et liv. Og jeg begynder at fornemme, at der er en helt bestemt mening med det liv, vi har fået. Vi skal nyde det. Bruge det. Leve det. Nu.

Jeg ønsker dig en smuk tirsdag. Lad den blive lige så god som dig! :)

7 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se det nye hjem, for dig dine hunde og dine skriverier. Er i gang med at male billeder, soom kræver store vægge, måske Peter engang skal inviteres med til at se dem, når de er færdige? Måske jeg kan engang have en maledag eller to hos dig i det nye store rum, som jeres hus nu bliver? Dejligt for jer at det endelig lykkedes..

    SvarSlet
    Svar
    1. Kig forbi så snart du har mulighed for det. Det begynder virkelig at ligne noget og det føles så godt! :)

      Slet
  2. Hvor dejligt at høre om dit hus og dine tanker. Ja, selvfølgelig kan vi, hvad vi vil. Og vi VIL, ikke?! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil vi da Mia. Også i den grad! :)

      Slet
  3. Hei Lene
    Ja, man kan egentlig få til det man vil, bare viljen er sterk nok!!!
    Så godt å høre at dere nyter deres nye hus.

    SvarSlet
  4. Klart vi må leve nå....for sent siden:) Tror du har kommet "hjem" nå:) Kos deg med te og skriblerier:) Jeg har bringebærte i koppen og fyr på peisen:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. ville bare si tusen takk for hilsen på FB i går : )) jeg leser med en anden dag ! håper du har det godt i dit nye hjem ! knus : )

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.