mandag den 23. januar 2012

Lidt længere ude på landet


Jeg gik tur med hundene sidst på eftermiddagen. Solen gik ned for enden af vejen. I morges så jeg den farve himmel lyserød. En morgenmaler af fineste slags. Der stod jeg, direkte fra sengen og ind i solopgangen. Poesien svulmede i mit bryst. Min nye morgenudsigt! Og når jeg vender næsten hjemad efter tur med hundene og dagen overvejer at lade aftenen overtage, kan jeg nyde solnedgangen. Hvis den altså er der, solen. Det var den i dag. I den grad. Jeg har nydt hvert sekund og den gode energi, der opstår når lyset boltrer sig. Energien er selvfølgelig blevet brugt i huset. Flere flyttekasser og endnu en tur til Ikea.

Nu skuer skumringen mod vinduerne. Et ensomt stearinlys blafrer til lyden af hundesnork. Ellers er her stille i det nye hus. Filsoffen og skytsenglen ser på mig fra øverste hylde i den reol, vi har sat i køkkenet. En reol som skal huse kogebøger og bøger om vin og det gode liv. Hylden er et midlertidigt opholdssted for de to norske Senja venner. Jeg kunne ikke undvære dem længere. Selvom han protesterede lidt, lod Filosoffen sig pakke ind i avispapir og transportere de få kilometer til det nye hus. Her skal du bo, min ven, sagde jeg og pakkede ham ud igen. Jeg tror nok han smilede. Der var glimt i øjet. Og Skytsenglen klukkede lidt. De kan også lide det nye hus. Det har en god sjæl.

I dag fik dørene dørhåndtag og vi fik hentet skabslåger til klædeskabene. Dem havde vi sørme glemt i sidste uge. Det hele falder på plads lidt efter lidt. Der er stadig meget at pakke i det gamle hus, men vi tager lidt af gangen og nyder at kunne pakke ud og stille på plads, inden nye kasser kommer til. På lørdag flytter vi det store læs med hjælp fra et par stærke mandfolk. Men jeg er flyttet og det samme er min sjæl. Jeg nyder livet her lidt længere ude på landet!

6 kommentarer:

  1. Der er så dejligt på landet, og det lyder til, at du nok skal få det skønt i det nye hus. Nu skal al maset bare overstås, så du kan få tid til at nyde det rigtigt... :-)

    SvarSlet
  2. Høres bare deilig ut dette Lene...flytting i rolig tempo med tid til kos og trivsel:) Godt at sjelen har flyttet og funnet seg godt til rette:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Når man trår inn en dør og føler seg hjemme... blir møtt av en stemning, en skjønn atmosfære, kjennetegnet av varme og glede, hygge... Hva er vel bedre? Jeg tror deres hjem blir et slikt hjem, Lene.

    Din sjel er flyttet, og har nok funnet sin havn, sitt arnested, sitt hjem... Likeså som Fikosofen og Skytsengelen!

    Klem

    SvarSlet
  4. Lene, det høres ut som det er et godt sted å være... i ditt nye hjem, på landet... : )

    Om en uke reiser jeg tilbake til Kina, der bor jeg i en liten kinesisk by med 6 millioner. Nå nyter jeg hver dag i mitt hus, her ute på landet... i stillheten, under stjernehimmelen ; )

    Klem til deg

    SvarSlet
  5. Fantastisk. Lyder bare så skønt at komme lidt længere ud på landet, med rum og højt til himlen. Knus Til dig

    SvarSlet
  6. Tillykke !
    det er bare så dejligt :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.