torsdag den 19. januar 2012

Flyttekvinde


Lyset brænder, en ensom flammes dans i orange. Det er morgen. Torsdag. Og der er opbrud i lejren. Jeg kan mærke koncentrationen flakke, jeg tænker på flyttekasser, det praktiske. Officielt flytter vi næste lørdag, men nu står vi ligesom med et ben i to lejre. Nye møbler er ankommet til huset. De skal samles og flytte ind i de rum, de er tiltænkt. Jeg begynder at visualisere det. Hvordan vil det se ud, hvordan vil det føles? Vi skal have fat i flere flyttekasser. I dag røg internetforbindelsen her på matriklen. Nu er jeg så heldig at jeg har mobilt bredbånd, men jeg føler alligevel, at jeg sidder lidt mellem to stationer. Toget har efterladt mig et sted i ødemarken. Nu er det op til mig at finde hjem. Og hjem må vel være det nye hus, tænker jeg. Men jeg skal først gøre mig færdig med det gamle. Jeg skal pakke og tænke praktisk. Samtidig er jeg inde i en god skrivefase, jeg har midt i noget og jeg føler en gnistrende irritation over at blive afbrudt i mit kreative fyrværkeri. Ideerne flammer op som stjernekastere.

Jeg må skabe en god balance, tænker jeg. Et par timer ved tastaturet her til formiddag, så kan jeg kaste mig ud i planlægning og gå i praktikermode. Kæresten er allerede taget ud til huset for at tage imod internetmændene, som skal gøre den nye forbindelse klar og de gode mænd, der kommer med vores nye sofa. Faktisk har vi talt om at få samlet sengene og lave base i det nye hus allerede i weekenden eller i begyndelsen af næste uge. Gøre det omvendt. Vi har jo muligheden. Flytte køkkengrej. Det nye køleskab står allerede klar. Jeg tror det bliver sådan. Jeg får alligevel ikke skrevet meget i næste uge. Det gælder bare om at få gjort rent, pakket og komme på plads. Og så flytte de store tunge ting næste lørdag, hvor vi har flyttehjælp. Det er da en plan.

Morgenen kommer svævende ind over trætoppene. Januar boltrer sig med mildt vejr. Det er en god kærlighedsaffære. Den kunne ikke være bedre, for havde der været sne, skulle kæresten jo ud med sneploven. Nu har han i stedet mulighed for at dedikere sig til hus og flytning. Jeg vil gøre det samme. Den sidste slurk kaffe og så i gang med dagen. God torsdag! :)

16 kommentarer:

  1. Godmorgen Lene!
    Jeg ønsker dig blot held og lykke med hele foretagenet :-) Din nye trappe levner mulighed for mange opstillinger og blomster.
    Knus.

    SvarSlet
  2. God torsdag til dig også og god fornøjelse med pakning og flytning. Jeg kender kun alt for godt det med at blive afbrudt i det kreative arbejde; det irriterer også mig umådeligt. Men det er en god idé at sætte tid af til det ene og det andet, hvis man har mulighed for det... :-)

    SvarSlet
  3. Spennende med nytt hjem... ; ) Lykke til med pakking, flytting og skriving...
    Klem til deg

    SvarSlet
  4. Du er i en spennende fase nå Lene:) Flytteesker og litt kaos men med kontroll:)) Planlegging og gjøremål som bare er gøy:)
    Kos deg:) Klemmings:)

    SvarSlet
  5. Åh hvor det lyder dejligt og spændende! Held og lykke med hele processen og ønsker dig en derlig flyttetid - den er jo snart overstået og du får ro igen :-)

    SvarSlet
  6. Så spennande og kjekt med flytting og planlegging av korleis du vil ha det. Ser så fint ut det huset og der kjem de nok til å få det fint. Godt at du har gode planer og at ting som er planlagt skjer når det skal skje. Ha en fin og praktisk dag - klem

    SvarSlet
  7. Hei Lene
    Tenk at du endelig snart bor i ditt nye hus. Så spennende. Vi har bodd her i over et år nå, og det er som om vi alltid har bodd her. jeg blir mer og mer knyttet, og jeg elsker alle våre rom.
    Jeg har vært syk, i over en uke. Jeg har vært uproduktiv, og ikke orket noen verdens ting. Som jeg hater det! Heldigvis kjennner jeg energien sprenge på, og jeg kan bli meg selv igjen, og håpe på at det blir lenge igjen til jeg blir så syk.
    Jeg gleder meg til å se bildene du tar av interiøret, og av huset. Og husk at slik du innreder nå, vil kanskje bli forandret etter en stund. jeg skriver litt om det i dag, i bloggen. Man må ligsom bo seg til etterhvert, og se hvordan ting fungerer i det praktiske liv.
    Lykke til.
    Knus

    SvarSlet
  8. tenk at huset står klart nu.. efter all den tid : ) plutselig skal du kjøre en annen vei for å tage hjem : )) jeg håper du finner deg tilrette inden kort tid ! og at huset gir deg ro og energi fra den første natt..

    lykke til med flyttingen : ) knus

    SvarSlet
  9. Spennende prosess, både praktisk og følelsesmessig! Jeg ønsker deg masse lykke til i tida med flytting. Stor klem fra Lill-Karin.

    SvarSlet
  10. Det må være bra herlig at huset endelig er ferdig :-) Høres ut som en lur plan å flytte inn først, og ta tingene etterpå - det er slitsomt med et bein i hver leir.

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlet
  11. Hvor er et spændende for jer, Lene! Og nu har du internet i det nye hus. Klem og en dejlig aften til dig.

    SvarSlet
  12. Herlige dager for deg og kjæresten, Lene. Travelt, menern kreativ, spennende travelhet, med et fantastisk formål: å flytte inn i deres nye hjem. HJEM... så mye lykke det ordet rommer...

    Kos der med...alt.
    Klem

    SvarSlet
  13. Dette blir såå spennende, en herlig blanding av kos og kaos;)
    Kos deg masse!! Knus fra meg;)

    SvarSlet
  14. God flytning. Det er nu spændende! Jeg glæder mig til du forhåbenligt vil vise lidt flere billeder ;-) Knus

    SvarSlet
  15. Såå spennende, Lene... Tenk, så mye herlig som skjer i livet ditt, nå! Du har mye på gang og du er i fin flyt. Jeg skjønner at det er irriterende å bli avbrutt i den deilige skriveprosessen du er inne i. Men du mister den ikke. Og så fint du kommer til å få det i ditt nye hjem! Egen skrivehule?
    Varm klem oversendes

    SvarSlet
  16. Dejligt at i er ved at komme på plads Lene, der er ikke noget bedre end at kunne afslutte det at sidde imellem to stole.
    I kærlige tanker, god Torsdag aften.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.