søndag den 4. december 2011

Søndagshygge


Allerførst tusind tak for de mange hilsener på min fødselsdag i går. De varmede mit hjerte på en noget stormfuld og kold decemberdag. Men det var jo kun vejr! Jeg havde en skøn dag med familien, fik gode gaver, spiste dejlig mad og hyggede som man skal på sin dag.

Nu sidder jeg her midt på eftermiddagen. Mor er kørt til toget og hundene er luftet. Det blæser koldt derude, regnen dukker op som piskesmæld mellem solstrejfene, den er iskold og har hagltendenser. Kulden går gennem marv og ben. Jeg er bare glad for, at jeg ikke skal mere ud i dag. Nu byder resten af min søndag på indendørs hygge, stearinlys, den gode roman af Colum McCann, varm te og måske en lille lur under min nye plaid. På gulvet står mine nye løbesko og smiler indbydende. En gave fra bror og mor. En rigtig ønskegave. Men selvom jeg glæder mig vildt meget til at indtage de nye sko, kan jeg godt vente til i morgen. En tur i skoven. Læ. Tørvejr hvis det skal være helt efter min smag.

Resten af denne søndag er dedikeret til hygge. Den slags, der finder sted på sofaen. Småtræt dagen derpå. Blafrende stearinlys og snorkende hunde. Søndagshygge af fineste slags på decembers fjerde dag.

7 kommentarer:

  1. Godt å kunne nyte dagen inne når været slår seg litt vrangt, og her har jeg også tent lys og har en rolig dag.
    Håper du får prøvd skoene imorgen;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre at du havde en god dag igår. Hygge i sofaen lyder lige efter mit hoved. Jeg har dog ikk været hjemme, men har hygget med forældre og min gode mand i jylland. Go' aften :-)

    SvarSlet
  3. det høres vidunderlig ut : )) kryp ned under pleddet du og kos deg.. det har du fortjent !

    adventsklem til deg

    SvarSlet
  4. Så godt at du hadde en fin dag i går og at det bare fortsetter dagen derpå. Her har vi vært ute å spist på kinesisk vis og resten av kvelden skal også her brukes til å slumre ved ovnsvarmen og med mange tente lys.

    Kos deg og klem

    SvarSlet
  5. Høres ut som en perfekt fjerde dag i desember, spør du meg. Attpåtil andre søndag i advent, så da er det vel ikke mer å si enn: kos deg videre under pleddet!

    Klem

    SvarSlet
  6. Kære Lene, hjertelig tillykke med i går!
    Jeg har nydt, at regnen stoppede, og at vi fik solen igen i dag - selv om det var isnende koldt.
    Klem og god søndag aften til dig!

    SvarSlet
  7. Kjære deg. Gratulerer så mye med dagen du hadde i går. Godt å høre at den ble fin.
    Stearinlys, pledd og bøker høres ut som den perfekte søndag. Kos deg!
    Klem fra Lill-Karin.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.