lørdag den 26. november 2011

Sidste lørdag i november


Toget er ankommet til weekend, mens jeg sov til lyden af stormen, der hylede om husmuren. Jeg var vågen på et tidspunkt og lå og lyttede. Regnen trommede mod ruden. Vinterens første storm. Men her til morgen er alt stille igen. Flammen på stearinlyset er næsten majestætisk rolig og kaffen er god. Ordene tøver. Jeg burde vel have slængt mig i sofaen, så Filosoffen kunne være kommet til. Fristelsen spiller i hans øjne, hans blik er rettet mod mig. Har du lyst? Han ryster på hovedet. Ser næsten fornærmet ud. Kender jeg ikke spillets regler? De nye? Jeg skal lade som om, at jeg har ikke har tænkt mig at skrive morgenindlæg. Sidde et andet sted, efter jeg helt tilfældigt har tændt for PC'en og logget på. Ikke fordi, han kender sikkert mit password. Hvad kender han i grunden ikke?

Der skal gøres rent i toget i dag. Huset altså. Det her hus. Og hvis du undrer dig over, at jeg ikke er i fuld gang med at pakke, er det fordi at flytningen trækker ud. Håndværkerne er ikke færdige. Jeg får ikke holdt min fødselsdag i det nye hus i år, men det har jeg for længst accepteret. Der mangler lige et badeværelse. Elektrikerne er ikke helt færdige. Det tager tid, lidt mere end beregnet og håbet på. Jeg trækker på skuldrene. Jeg har ventet så længe. Det gør mig ikke alverden. Jeg nyder roen lige nu. Kæresten håber stadig på, at vi flytter inden jul, men så skal en masse løse ender lige mødes. Det er muligt. Det kommer an på håndværkere, materialer og små tilfældigheder. Samtidig er der julearrangementer og små hyggelige begivenheder, traditioner, i løbet af december. Vi siger ikke nej. Vi siger bare med forbehold og jeg siger pyt.

Filosoffen og Skytsenglen ser frem til en ny udsigt. Den glædelige forventning deler jeg. Sammen skal vi gøre mit kommende arbejdsrum inspirerende og strø om os med magiske fnug. Der er noget at glæde sig til. Men lige nu og her, hvor en ny dag har taget sin begyndelse, danser livet i dæmpet lys udenfor vinduerne og kaffen smager godt. Lidt praktisk. Lidt skriverier. Og i aften skal vi ud og spise sushi, kæresten og jeg. Jeg har fået ham overtalt. Prøv det nu. Det er så lækkert! Det er vist nærmest grænseoverskridende for ham, som bedre kan lide sovs og kartofler, men det må jeg give ham: Nu springer han ud i det! Jeg ved, at det bliver godt og håber at han også vil kunne lide det. Begynderpakken! ;)

Ha' en dejlig lørdag. Den sidste i november. Nyd de gode novemberske øjeblikke!

7 kommentarer:

  1. Pyt er et meget vigtigt ord! Jeg hørte om en børnehaveklasselærer, der havde sat pyt på skemaet, fordi børnene ikke havde lært det - endnu!
    Det er så spændende med jeres hus - den første morgen man vågner op et nyt sted og skal tage det ind under huden, er magisk *S*

    SvarSlet
  2. God lørdag til dig, Lene - det lyder hyggeligt, at I skal ud og spise i aften. Jeg skal besøge en veninde, der har inviteret på julemenu. Klem!

    SvarSlet
  3. Greit at du har forsonet deg med at dere ikke kommer inn i det nye huset så tidlig som dere hadde håpet - og det blir nok mange bursdager feiret der i årene som kommer :-)

    Rart å tenke på at november snart er omme - her har det vært helt snøfritt og fine temperaturer hele måneden, bare litt sludd som følger stormen i dag...

    Ha en fin lørdag, og kos deg meg sushi - klem Siv

    SvarSlet
  4. Ein må som regel rekne med at det går litt på overtid når man leiger håndverkere - bruker å bli slik. Men du får ta tiden til hjelp og så får du kose deg ute ilag med kjæresten og sushi:-)) Eg har ete lite av den slag og tør liksom ikkje prøve heller - men kanskje ein annan gang.

    God helg og klem

    SvarSlet
  5. du er jammen tålmodig du : ) men det er som regel ingen god ide å fremskynde like opp i julen.. men ender opp med å være utslitt og det er lite hyggelig..

    håper dere får en hyggelig aften og han han kan lige sushi : )

    SvarSlet
  6. Pyt er et fantastisk ord, Rina! ;) Godt at bruge!

    Berit, jeg er bestemt ikke født tålmodig, tværtimod, men har lært - i en ganske sen alder - at man må være tålmodig med visse ting i livet. De skal modnes, udvikle sig og ja, så en dag ...

    Måske skulle jeg skrive om pyt og tålmodighed i morgen! ;) God aften til jer alle.

    Knus

    SvarSlet
  7. Pytt, Megan, du kommer tidsnok inn i ditt nye hus, og tenk hva du har å glede deg til - tilogmed til en aften med kjæresten; hva er vel hyggeligere em det?

    Ha en fin søndag.
    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.