søndag den 16. oktober 2011

Søndagsbalsam


Eftermiddagstur med kæreste og hunde i parken og skoven ved Bregentved. Vi havde slet ikke fantasi til at forestille os sådan en herlighed. Solen stod perfekt, lyste op og gjorde mild. Parken lå badet i efterårslys og vi var nærmest beærede over at få lov at træde på dens stier. Hunde og mennesker. Der lå en gylden ro over parken. Vi havde ikke travlt, hundene snusede og oplevede gennem næser og øjne, vi sansede og hilste på forbipasserende. Andre mennesker med samme søndagsplaner. Alt og ingenting. Bare gå. Indånde. Opleve. Stilhed. Lyset spillede i trækroner og parken spejlede sig stolt i søerne. Vi gik over broer. Vi gik gennem skov. Jeg var turist. En rejsende i noget, der er svært at beskrive. Dumpet ned midt i et Midtsjællandsk paradis. Midt i oktober. Ingen vind. Efterårsvarme på den kølige, falmede måde. Skridt i blade. På stier. På græs. For evigt.

Kæresten har åbnet en god flaske rødvin og jeg laver curry. Den simrer og dufter i hele huset. Den tager sin tid. Solen står ind gennem vinduet, synker, men smiler og blænder mig for en stund. Når jeg lukker øjnene, kan jeg mærke varmen og se lyset. Jeg føler mig heldig. Taknemmelig. Søndagsbalsam for sjælen.




4 kommentarer:

  1. Det lyder som en skøn søndag :) Dejlige billeder af dine hundepiger ♥ Knus og god aften.

    SvarSlet
  2. Balsam for sjælen at læse dit indlæg - som at være til stede selv. Der er PRAGTFULDT i Bregentved skovene.
    Og skønne LABBERbilleder :-)

    SvarSlet
  3. Uhm en dejlig søndag der giver energi til den kommende uge. Hav en rigtig dejlig mandag.

    SvarSlet
  4. Ja der er utrolig dejligt. Det er efterhånden en del år siden jeg har været der, men det giver lyst til et besøg næste gang jeg er i det lille land....

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.