lørdag den 17. september 2011

Weekend


Det har været en interessant uge. Jeg har lært meget. Mødet i tirsdags har bundfældet sig, forståelsen af, hvad det var jeg skulle lære af det, jeg gik og troede var en mulighed. En vej videre. Når man er på en rejse som min opstår der fristelser undervejs. Bedst mens man går i egne tanker og skaber vejen, står der en person i vejkanten helt inde i buskadset. Vedkommende kender dit navn. Han eller hun kalder på dig, først med en hvisken og siden en lidt kraftigere stemme, der dog aldrig hæver sig helt. Den insisterer bare. Og den bruger ord, som du kender og som drager dig. Tænk hvis nu. Og det gjorde jeg, jeg blev draget, jeg måtte bare følge med og se nærmere. Nysgerrig, tænker du måske og ja, jeg er nysgerrig. Så jeg fulgte med og fik brugt en masse energi på noget, der viste sig at være en fælde. Det gode ved det var jo, at jeg ikke faldt i. Jeg lyttede, så og mærkede og så vendte jeg om og gik tilbage til min egen nye vej. Lidt stærkere og lidt klogere.

Men nu er det weekend. Solen har malet himlen orange i kunstneriske pletter og himlen lader sig modvilligt overtale til at blive blå. Selvfølgelig ønsker jeg mig solskin, men mest af alt glæder jeg bare over, at det er weekend. Jeg trænger. Der skal slappes af og hygges. Min mor kommer med toget sidst på formiddagen. Hun medbringer fisk fra den gode fiskehandler på Frederiksberg. Vi skal gå tur med hundene, snakke og bare være. Være i weekenden. Nyde de gode timer, hvor skulle og burde er forbudte ord. Her handler det om lyst. Her handler det om glædeligt velvære, løbetur, godt selskab, god mad og orange stearinlys.

Jeg håber, at du også har nydelige planer for weekenden. Hyg dig og skab gode øjeblikke! :)

7 kommentarer:

  1. Nysgerrighed kan have grumme konsekvenser, for det man har i tankerne. Nogle gange er det Ok at følge med andre gange ikke :0)
    Det er lærerigt på mange måder.
    Rigtig god weekend til dig, Lene ☺

    SvarSlet
  2. man skal være nyskjerrig.. ellers lærer man ikke : )

    ha en riktig god weekend.. knus : )

    SvarSlet
  3. Høres ut som en lovende helg, Lene. Kos deg!

    Her ventes venner på middag i kveld. Jeg gleder meg til å kokkelere og stelle i stand. Stearinlysa er riktignok grønne.

    SvarSlet
  4. Bedre å prøve - feile og gå en annen veg enn å angre på at man ikkje var nyskjerrig.
    Her har vi får i kål gryta på ovnen - trur det er ein stor del av den norske befolkning som har den retten til middag denne helga - var iallefall nesten utsolgt for fårekjøtt (sau eller lam) hos slakteren idag.

    Så har vi vore å feira kjærestens gamle tante som ble 90 år - berre flott og godt heile helga.
    Kos deg og god klem fra Hadeland

    SvarSlet
  5. God weekend til dig og dine kære. Dejligt at læse jeg ikke er den eneste der kan fare vild..:-)
    Knus

    SvarSlet
  6. Rigtig god weekend til dig :) Håber du får en skøn en af slagsen - knus

    SvarSlet
  7. Så koselig med besøk og bra plan for kvelden!
    Håper lørdagen ble bra og at søndagen også blir det :).

    Klem Einy

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.