onsdag den 7. september 2011

Anderledes dejlighed


Denne morgen er anderledes. Jeg sidder her med kaffen, lidt senere end normalt, og kigger ud over haven og skoven. Jeg kan se modne hyldebær i den mørkelilla næsten sorte farve. Jeg kan se grønt og gult og en himmel, som både er blå, grå og skyklædt. Solen skinner over Kirke Værløse. Her er jeg nu. Gæst hos min bror og svigerinde, mens min kære bror tager sig kærligt af James, min gamle bil, som er nået til det punkt i sin cyklus, hvor han skal synes. Indkaldt. Han trænger til et eftersyn og lidt nye reservedele, blandt en ny forrude, og eftersom min bror arbejder med biler er han i gode hænder. James er kørt af sted og skal være væk hele dagen. Han er et godt sted. Værksted. Så her sidder jeg og skriver ord i andre omgivelser, mens morgen bliver til formiddag. Drikker kaffe og gør mig klar til dagen roller. Jeg er en slags skuespiller. Jeg skal være både student og løber. For som Shirley MacLaine siger:
I think of life itself now as a wonderful play that I've written for myself and so my purpose is to have the utmost fun playing my part.
Sådan har jeg det også. Nu. Mit liv skal være godt, passe til mig og jeg skal have masser af glæde og gode udfordringer. Jeg tror på, at det er sådan livet skal være. Alt andet er løgn og latin. Tro det ikke, hvis nogen forsøger at bilde dig noget andet ind. Det er meningen, at vi skal nyde livet og glæde os over dagen og vejen. Apropos vej, så fik jeg et spændende telefonopkald i går aftes. Noget der godt kunne blive. Noget, der fik mig til at tænke på syncronicitet og højere magter. At nogen i Universet og har hørt mine tanker. Det er som om der pludselig er et nyt lys på en af de mørke stier derude i horisonten. Vi får se. Det skal undersøges nærmere. Jeg er åben. Åben og modtagelig. Og jeg glæder mig!

Men her, i nuet, skal jeg være student. En student, som inden frokost trækker i løbetøjet og løber en tur i skoven lige bag ved haven. Smukke omgivelser. Solskinsdag. Heldige mig.

Og du, kryds fingre for James! ;)

6 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig morgen og hvor er det spændende med telefonopkaldet!

    Nyd din dag,
    mette

    SvarSlet
  2. I lige måde Mette. Og ja, det er spændende! ;)

    SvarSlet
  3. Jeg håber sandelig ikke, at det går som det netop gik med min store dyt! Jeg krydser fingre for James...;-)

    SvarSlet
  4. Det lyder meget spændende Lene, glæder mig til at høre mere, dejligt hvis Universet lytter.
    I kærlige tanker, god Onsdag aften.

    SvarSlet
  5. Gad vide hvad Universet har sendt dig? Jeg er også spændt *S*

    SvarSlet
  6. Å, så spennende, Lene. Jeg håper du forteller oss senere hva det var.
    Det ser virkelig hyggelig ut hos din bror, i hans uterom og hage.
    Her har det vært en kald natt i natt. Jeg merker høsten banker på....

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.