søndag den 21. august 2011

Zensommer Zendag


Jeg satte mig ind i bilen og kørte afsted. Lørdag formiddag. Lidt oprydning i huset. Sidst på formiddagen var jeg klar. Hundene sad i bilen, tasken var pakket og vejret var godt. Det var ikke længere efterår. Det var sensommer. Og jeg var klar til en weekend i sommerhuset. Nordsjælland, sol og strand. De sidste rester af sommer, zen og zalighed. Jeg tillod mig at forestille det sådan. Og sådan blev det.

Lige nu sidder jeg med mit lidt ustabile mobile bredbånd i sommerhuset og skriver et par ord. Ikke for mange, for inden længe kommer der en krimi og jeg vil lige en tur ud med hundene i aftenmørket inden. Kigge op på stjernehimlen og sige tak for nogle skønne dage. Jeg har tanket op. Fået sol og D-vitamin, ture på stranden og en enkelt tur i skoven. Der mødte hjertesynet mig. Et træ. Et udskåret hjerte. Et symbol. Et tegn.

Jeg elsker livet. Det har været både op og ned af bakke, men nu er jeg nået her til og jeg er glad. Glad for at være lige dér, hvor jeg skal være. Livet har gjort mig til den jeg er og det er jeg stolt af. Fra nu af går jeg ikke på kompromis og det mindede træet her mig om. Jeg følger mit hjerte. Ligegyldigt hvad der sker, så forlader jeg ikke den kurs. For første gang i mit liv kan jeg med stolthed og uden tøven sige: Tak fordi jeg er mig! Der er ingen anden i hele verden, jeg hellere ville være!

Og tak for den skønneste zensommer zendag! :)

5 kommentarer:

  1. så deilig at du våger å følge dit hjerte !! mange ganger hindrer fornuften oss.. sier at vi ikke må.. jovisst må vi ! det er jo det eneste som gjør oss lykkelig : ))

    god aften til dig : ) knus

    SvarSlet
  2. Dejligt at du er nået dertil på din rejse Lene, skønt at du spotter de enkle glæder og værdier i livet, det er det der giver en vidunderlig hverdag.
    I kærlige tanker, god Mandag.

    SvarSlet
  3. Så deilig at du endelig har funnet frem til hvem du er, Lene.
    Ha en fin uke, klem

    SvarSlet
  4. Nyt å være deg!

    Sensommer....hos meg er det høst i dag. Regn og vin..og det var mørkt da jeg kjørte til jobb....
    Ha en fin mandag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Og takk for at jeg har fått møte deg, Lene.
    Du er ei flott dame.
    Jeg nyter å lese med deg her på bloggen.
    Håper møtet i kveld gjorde deg godt.

    klem E

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.