tirsdag den 23. august 2011

Verdens bedste gule sol


Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er meget glad for dyr. Heste og hunde især. Desværre har jeg ingen heste, men hunde har jeg og kan ikke forestille mig et liv uden. De er en del af den, jeg er. Min hund er labradoren. Det har det været, lige siden jeg fik min første hund Molly for snart mange år siden. Hun var starten på et liv med labrador, som jeg aldrig har fortrudt. Labradoren er en hund efter mit hjerte og temperament. Det altid glade og venlige sind, den logrende hale og dansende bagdel og de bedste og sjoveste oplevelser i naturen.

Labradoren er en aktiv hund og hvis nogen siger noget andet, lyver de. En labrador skal have motion, oplevelser og stimulering. Den elsker opgaver og hvis den ikke gider det, så gider den noget andet. Sjov og ballade. Gode ture. Kæleri og mad. Med måde, for ja, den kan blive for tyk, hvis man ikke sætter grænser. Men hvem kan ikke det? Personligt elsker jeg jo også mad, så det kan jeg snildt sætte mig ind i.

I dag fylder Josie, min gule sol, 12 år. Tænk engang. Jeg fatter det ikke. Min gule pige, som også er skilsmissehunden, der pendler mellem to hjem og har gjort det i mange år. Det trives hun fint med og er elsket af alle begge steder. Hun er den gule sol, der kommer og går. Og selvom hun er ved at være gammel, er hun stadig rørig og den gladeste pige. En smule tungnem er hun ved at blive, men 12 år er også en høj alder for sådan en labpige. Hun bærer sin alder flot.

Selvfølgelig skal vi fejre hende i dag. Sådan skal det være! Jeg kører til København sammen med mine to andre labber, for i disse dage er Josie hos min exmand. Sidst på eftermiddagen holder vi en hyggelig lille sammenkomst og Josies livret skal på bordet. Fiskefrikadeller og lagkage. Jeg håber, at vi har hende nogle gode år endnu, men mest af alt håber jeg, at hun vil forblive frisk og rask med de små skavanker, der følger med alderen. Hun har fortjent det bedste. Jeg elsker hende så højt. Helt op i augusthimlen, hvor solen skinner og stjernerne funkler! ;)

Tillykke Josie, 12 år, 23. august.

10 kommentarer:

  1. Min lapphund Sita er 14 år denne høsten: Hun hilser så meget, og innrømmer at alderen kan slite litt.

    Men hun sier også at det å være ute i naturen og sammen med dem man er glad i, alltid er store ting i hundelivet !

    SvarSlet
  2. *SS* Hun har lys næse - lissom min barndoms Ruffer (derfor hed han Rudolf), en blanding af lab og schæfer. Hun har virkelig kaldt solen frem fra morgenstunden - i hvert fald herinde!

    SvarSlet
  3. Grattis med dagen, du skjønne hund!!!
    Ja, hva skulle man gjort uten dyr? de bringer betingelsesløs kjærlighet.
    I dag skal datteren ri igjen, og jeg gleder meg alt il å hilse på hestene, som jeg kjenner så godt. Gå inn til dem og kysse deres myke , varme mule, mens de helst vil nappe litt i ermet mitt.
    Håper dere alle vil få en herlig dag sammen med bursdagsbarnet!!!

    SvarSlet
  4. Tillykke med din smukke og dejlige Josie. Min far havde også en gul labrador, men med lidt længere pels. Det er en af de dejligste hunderacer, jeg kender - kærlige og børnevenlige hunde, der elsker motion. Klem og god fødselsdag til jer!

    SvarSlet
  5. Masse grattis til din skjønne sol:) Hun er vakker Lene og bærer sin alder meget godt. den ene labradorjenten jeg hadde ble helt grå i ansiktet som 4-åring.
    Labradoren er en herlig rase!! Sindig men samtidig veldig glad og som du sier, de elsker å arbeide.
    Major hilser til Josie, klem fra meg til deg:)

    SvarSlet
  6. Til lykke til labben. Havde en engang, der forsøgte at sætte en pose mel til livs....altid sulten, den stakkel...

    SvarSlet
  7. jeg blev rørt av din historie.. og tenk.. 12 år ! stort tillykke til Josie.. måtte hun få flere gode år .. knus fra mig ..

    SvarSlet
  8. Black sender mange vuffer og cyper kødben vestover og ønsker STORTTIL LYKKE.
    Det samme gør jeg.
    Knus

    SvarSlet
  9. Labradoren er den skønneste race - det kan vi to kun blive fuldstændig enige om. Stort stort tillykke med Josie ønsker både Kenzo og jeg ♥ Det lyder som en skøn menu :) Knus

    SvarSlet
  10. Heisan. Ja, labrador er den flotteste og beste hund ein kan ha. Har hatt labrador sjølv. Har også hatt flatcoated retriever.Skulle gjerne hatt ein labrador igjen..... Håper de har hatt ei fin feiring.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.