torsdag den 18. august 2011

Selvforkælelse og stjernetæppe


Der var engang i Spanien. Jeg tog dette billede og tænkte, at jeg ville skrive om det på et tidspunkt. Det virkede så symbolsk på mig. Det gør det stadig. Men her sidst på aftenen har jeg ikke ord til at beskrive det. Jeg ved bare, at det ligner mit liv. Lige nu.

Jeg har farvet mit hår. Solen har gjort spidserne meget lyse, mens udvoksningen er mørkere. Jeg trængte til et løft. Selvforkælelse. Et godt måltid mad. Et glas vin. Langsom spisning alene ved spisebordet, mens kæresten høster til langt ud på natten. August. Solen skinnede over de gyldne marker, lyden af høstmaskiner. En duft af efterår i horisonten, en snert af noget, der ikke hører sommeren til. En overgang. En snarlig forvandling. Forandring. Igen.

Jeg tog et varmt bad. Lavede varm te. Tog mine yndlingsnatbukser på og gjorde mig det behageligt i sofaen. Tændte orange stearinlys. Sank ned i det lune lys fra aftenhimlen og den blafrende glød fra stearinlysene. Nu er det mørkt udenfor. Stearinlysene brænder stadig. På himlen er stjernerne stået op, de forevigt smukke auguststjerner, der kan få mig helt ned på jorden. Eller op i himlen. En perfekt afrunding på en aften i selvforkælelsens tegn. Når jeg inden længe går i seng , vil stjernene stadig være på himlen. Jeg vil falde i søvn under dem. Mit stjernetæppe. Et tæppe af håb over en sovende kvinde på rejse.

God nat! :)

9 kommentarer:

  1. ah : )) det høres helt nydelig ut : )) og vi trenger til forkælelse ; ) sov godt !

    SvarSlet
  2. Perfekt aften :-)
    Godnat og sov godt. Jeg sender et stjerneskud over til dig.

    SvarSlet
  3. hei i natten:)
    ja ,vi trenger alle forandringer,
    og å ta vare på oss selv :)


    Vakkert bilde.

    stor klem :)

    SvarSlet
  4. Vidunderligt budskab Lene, vi er til for at tage os godt af os selv, så fat det dog derude, stop "kampen for snart sagt alt derude, der er rigeligt til alle også selvforkælelse og høje tanker om een selv.
    I kærlige tanker, god weekend.

    SvarSlet
  5. Og godmorgen til dig, kære skytteven.

    Det lyder skønt med et stjernetæppe. Det savner jeg. Her i storbyens lyshav ses det slet ikke. Kun Månen. Hende er vi til gengæld glade for.

    Kærligst,
    Eva

    SvarSlet
  6. Selvpleie er viktig en gang i blant. DEtte hørtes herlig ut:)
    Har scrolla meg nedover og sett bildene i fra huset....guh...så lekkert:) Det blir skikkelig fint Lene.
    Ha en fin augustdag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Nydelig kveld du beskriver. Håper du fikk en god natt søvn der under stjernene.

    Og for et flott foto du har tatt!
    Mye nytt, spennende, lyst og variert venter - bare du går gjennom den portalen der.

    Jeg begynte på jobb tirsdag. Har fri igjen i dag, så dette er en myk start på jobb. Passer meg fint igrunn.

    SvarSlet
  8. Det er godt at der høstes....Det har været slemt med al den regn!
    Og selvforkælelse er en god ting, håber du sov godt.
    Knus og tak for al hjælpen :-)

    SvarSlet
  9. Godt at du får pleia deg sjølv - det er eg sikker på at du fortjener.
    Her regnar det no og det er haustkaldt ute. Har leita fram ei god joggebukse,ullsokker og ei lun jakke. Boka ligg her ved meg og eg tenner berre litt lys i kveld. Har huset for meg sjølv og i skapet finst litt godteri. I kveld skal eg kose meg i kun mitt eige selskap....hausten kan få lov å kome - det er greitt:-)
    Ha ei fin helg og klem:-))

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.