tirsdag den 2. august 2011

Ord i tågen


Jeg har fået lov at kalde hende Augusta. Og nu sidder hun foran mig med kaffekoppen og udslået hår med ryggen til vinduet, hvor tågen danser med morgenen. Det er som om dagen ikke rigtig er stået op. Som om den stadig sover og ikke kan ryste den fjerlette dyne af morgendis af sig. Ikke desto mindre kommer træerne nu til syne som silhoutter mod et mælkehvidt bagtæppe. Augusta. Jeg er glad for at hun er kommet. Det er godt at have lidt selskab her i sommerens sidste måned, for alene tanken om at det er den sidste og at sommeren nu går på hæld, er lidt vemodig. Det skriver jeg, selvom jeg holder af efteråret og i disse dage, hvor luften er tung, tæt og damper af fugt, faktisk ligefrem længes mod den dag, hvor jeg går ud af døren og bliver mødt af frisk luft. Kaster mig i dens arme. Luften. Løber en tur. Direkte ind i efteråret og mod vinteren.

Augusta ryster på hovedet. Tankelæser og coach. Det står der på det visitkort, hun har lagt på bordet foran mig. Det er malet i orange og gule farver, høstfarver af håb for afgrøderne, der nu skal i hus. Vil regnen mon holde sig i skindet og skyerne på vandet, så solen kan få magt og stråle så glad, at vi glemmer alt om den 7. vådeste juli nogensinde? Eller skal vi også i august gå gennem tunge dampe af regn og slæbe håbet om sommer bag os som en afdanket skygge? Nu smiler Augusta og skænker mere kaffe i min kop, men hun siger ikke noget. Ikke endnu. Selvom hun er en frodig dame med frodige ord og mange gode påmindelser om det gode liv, så kan hun godt være stille. Som nu. Hun sidder bare og ligner en personificeret meditation og udstråler al den ro og glæde over bare at være, som jeg godt kunne ønske mig lidt af lige nu. Selv er jeg lidt utålmodig. Rastløs. Søgende. Der er mudder i tankegangen. Og når jeg i en stille stund får en klar tanke, så siger en stemme at jeg skal søge tilbage til det, jeg oprindeligt tog afsted for at finde. Ordene. Skriverier. Nøglen ligger gemt dér et sted. Augusta nikker. Smiler. Klapper mig på hånden og peger på visitkortet. Tankelæser og coach. Kom bare an!

I dag skal jeg selv være coach. På flere områder. Sidst på formiddagen har jeg en klient, som jeg har lovet at hjælpe på vej. Vi hjælper hinanden. Jeg får øvelse og hun får coaching. Jeg glæder mig. Jeg kan mærke, hvordan det kribler i kroppen for at komme i gang. Og skriverierne, spørger du måske. Det har Augusta også spurgt mig om. De lever i bedste velgående. Der er historier alle vegne. Ord. De vokser i mig. To historier er på vej. Endnu en ide vokser frem. Det spirer og gror. Jeg er på vej! Også selvom jeg lige nu er strandet på utålmodighedens station og ikke helt kan få øje mit tog gennem tågen.

Ha' en fin tirsdag. Lad tågen lette og solen bryde gennem skyerne. Det er stadig sommer!

Billedet er lånt hos visgaards.dk

9 kommentarer:

  1. Hvor er det spændende at du skal være cach i dag! God tirsdag til dig, Megan - jeg skal til begravelse, men det hører jo desværre også med til livet.
    Klem!

    SvarSlet
  2. Rigtig god fornøjelse med couchingen, Lene. Kan godt forstå du glæder dig!! Er spændt på at høre, hvordan det går :-)

    SvarSlet
  3. Lykke til med coachingen! Gleder meg til å høre dine tanker om hvordan det gikk.
    Her er det solskinn og hett. I Nord-Norge har vi virkelig hatt en fantastisk, usedvanlig solrik sommer i år. Solcellene har fått ladet seg opp i rikelig monn til høstmørket setter inn...:)

    Klem fra Lill-Karin

    SvarSlet
  4. En spændende dag! At hjælpe andre på vej er stort! :0)

    SvarSlet
  5. Lykke til Lene:))
    Tåke har vi idag....menkan se solen bryte gjennom snart...
    Klem til deg:)

    SvarSlet
  6. Den station er jeg også på lige nu. Er det dig, der står dernede for enden?... ;-)

    Held og lykke med din første coaching - det bliver spændende! Knus

    SvarSlet
  7. Du skriver så fint - ser føre meg Augusta der ho sit og held deg med selskap:-)) Her er sommaren på sitt beste - 27°C og eg har vore ein liten tur på stranda ilag med ei god veninne. Men eg veit også at når den klare haustlufta kjem - ja då kosar eg meg fælt med å ta inn alle inntrykka.

    Ha ein fin tirsdag du og
    Klem jannetove

    SvarSlet
  8. Heisann :)

    Du er så flink med ord !!

    klem :)

    SvarSlet
  9. Augusta har vært nådig her nord, for vi fikk sol!!
    Lykke til med coachingen og jeg regner med skrivingen er i rute;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.