lørdag den 6. august 2011

Løbetur og loppemarked


I skrivende stund har ingen af de to begivenheder fundet sted endnu. Løbeturen er jeg ved at lægge an til. Loppemarkedet skal jeg besøge i morgen. Men her midt på eftermiddagen mellem skyer og varme og som landings- og legeplads for små irriterende tordenfluer, fik jeg lyst til at smutte ind på min skrivestue og sende et par ord afsted.

Jeg glæder mig til løbeturen, selvom det egentlig er for varmt. Jeg synes jeg trænger. For 3. dag i træk løber jeg af sted, eftersom jeg har fundet ud af, at mit bækken er glad for de kortere hyppige ture. Nu tester jeg og ser i hvor høj grad. Og eftersom vejret er som det er, lummert, sensommert, lunefuldt og lavtryk møder højtryk og ved-ikke-hvad-det-vil-agtigt, så er det helt passende med de kortere ture. Dem man bare kan kaste sig afsted på. Med måde altså. Måske vil jeg mærke varmen som en mur, men så bliver det den oplevelse, jeg tager med mig ind i aftenen. Aften med pizza og rødvin og mor på besøg.

Loppemarkedet. I morgen. En helt by har rottet sig sammen og fundet lopperne frem. Vi skal besøge en af dem, som holder loppehus, men skal helt sikkert også spadsere en tur ned af vejen og se på andres gode genstande. Og spise frokost. Noget at glæde sig til. Jeg tænker at jeg måske kan finde noget til huset. Det, vi snart flytter ind i. Snart. Det er jo heldigvis relativt og så siger jeg ikke mere om det. Lige nu. Men loppemarkedet. Det er helt sikkert i morgen.

Men løbeturen er nu. Nu hvor solen skinnerog jeg er smådoven midt i den rastløse lyst til at snøre skoene og bare gøre det. Og jeg gør det! ;)

God lørdag aften. God søndag. I morgen tidlig blogger jeg ikke, men vender selvfølgelig tilbage med en udførlig rapport om lopper, løbetur og legende letsindighed. Så noget lignende.

5 kommentarer:

  1. en god en til deg også : ))

    SvarSlet
  2. Riktig god tur...løp pent:)) Vi har vært på skogstur, det var godt for ryggen:)
    Lykke til på loppis:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Kære Lene
    Jeg håber du får en dejlig dag - trods vind og regn:-)

    SvarSlet
  4. Hørtes veldig koselig ut å gå på loppemarked! Litt misunnelig... Det er så sjeldent slikt her.

    (Ellers er jeg litt spent om denne kommentaren kommer gjennom, har hatt problem med å kommentere hos deg. Havner bare tilbake til min egen innlogging...men nå prøvde jeg meg på et triks..)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.