søndag den 3. juli 2011

Når gode planer aflyses ...


Når gode planer aflyses, bliver dagen pludselig helt tom og stille. Noget går bort. Som et stearinlys, der pustes ud og kun efterlader en lille sort os. Så er den også væk.

I dag skulle jeg have været på eventyr med Miri. Vi skulle mødes i Køge og tage den derfra. Men aftenens voldsomme regnskyl, lyn og torden, ikke mindst over København, har gjort togene usikre. Det er gået vand i køreledninger og DSB kan ikke garantere for noget som helt. Bortset fra forsinkelser. Aflysninger. Så DSB har hermed udsat vores gode plan og dagen er pludselig helt anderledes.

Vejret var også vildt i går. Her måtte vi springe ind, da lyn og torden pludselig kom sejlende ind over aftenhimlen. Vi nåede lige at spise vores grillede laks, som i øvrigt smagte skønt. Regnen dryppede ned i den kolde hvidvin og det er jo synd. Det var vist værst i København, min by, og jeg fulgte lidt med på sidelinjen og på Facebook. Så billeder fra et Vesterbrogade, hvor vandet sejlede i gaderne og bilerne blev til både med hjul. Det var voldsomt. Og i Nyhavn stod der vand i kælderrestauranterne. Tivoli lukkede. Det var ikke vejr for enhver. Og altså heller ikke for DSB og togene.

Når gode planer aflyses, må man finde på noget andet. Jeg er endnu tom for ideer, men måske skal jeg bare sidde i solen, som nu skinner, og læse igennem. Jeg trænger til andres gode ord og en god historie. Men først vil jeg gå søndagstur med hundene.

Billedet er taget af Vibeke Mortensen.

11 kommentarer:

  1. Læste en krimi af Egeland i går...den med Lucifer, den havde kostet en tier i Kvickly og var megagod. Surt med planerne.

    SvarSlet
  2. Jeg sidder også her og glor lidt fortvivlet og rastløs ud i luften....
    ØV !
    SÅ burde jeg vel gøre rent..

    SvarSlet
  3. Miri, da det er så ærgerligt. Men vi laver en ny aftale, nu, med det samme og så glæder vi os til den. ;)

    Lavendels, ja Lucifers Evangelium er nemlig rigtig god og spændende. Jeg er i gang med Pagtens Vogtere og det bliver nok den, jeg sætter mig udenfor med. Det er i øvrigt megavarmt i dag. Mærkeligt vejr! :)

    SvarSlet
  4. Huff ja...hørte på nyhetene at København har ille vær...datteren min med familie er på ferietur i det området....øv....skal passere København om et par timer....
    Nyt dagen med hundene:)
    Klemmer:)

    SvarSlet
  5. God søndag,trods de ændrede planer :-)
    Knus

    SvarSlet
  6. Hørte om uværet på nyhetene, så det må ha vært voldsomt. Godt sola skinner igjen, får håpe dere slipper et uvær til.
    Nyt søndagen, klem fra meg;)

    SvarSlet
  7. men for søren ! det er jo helt vildt !! nei man skal holde seg innendørs i sånt vær !! med en god bok og en kopp tea : )

    håper du kan ha en fin søndag !! knus

    SvarSlet
  8. Vår klode og menneskene her må trolig vende seg til slike voldsomme avbrudd og utbrudd. Alt tyder på at det kommer til å øke i tidene som kommer.

    Og vi må trolig lære oss å fylle de tomme hull som oppstår, med mening.

    SvarSlet
  9. ...ja det lyder helt vildt. Læste godt om det på FB og senere i nyhederne for jeg blev jo nysgerrig... måske jeg skal sende lidt sol op så vandet kan fordampe... Ha' en dejlig søndag.

    SvarSlet
  10. Kjedelig når hyggelige avtaler blir avlyst. Men været kan ingen råd med.
    Voldsomt med regn i København. Hm, jeg har en venninne og hennes datter som er på ferie der nå. Må sjekke om alt er greit med dem.

    Forsatt goood søndag.

    SvarSlet
  11. hvordan går det .. er i stadigvæk på tørt land ?? vi kan se i nyhedene at det er ventet rigtig meget regn nå i aften.. håper det går godt !!!!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.