onsdag den 20. juli 2011

Bomuldssilke og energi


Morgendis. Landskabet er svømt i en klædelig hvid kåbe, der smyger sig som silke. Bomuldssilke. Store vattotter af usynlighed dækker det grønne. Jeg er stået op sammen med kæresten, for jeg skal lige have hans hjælp til at fjerne tæppet i stuen, inden han forladen huset og går i marken. Eller hvor han nu går hen. Høsten er påvirket af regnen og desværre ser det ikke lyst ud for de kommende dage. Vejrudsigten er regnfuld, selvom solen skinnede så fint på os i går og gav os håb. Måske bliver det alligevel sommer. Som i stabil sommer med højtryk og uendelige dage af solskin og blå himmel, hvor man kan lave udendørsplaner, der går længere end en time frem i tiden.

Jeg er i gang med mit ugeprojekt. Feng-shui. Efter en mandag, hvor jeg hang i bremsen af kvindelige grunde, kom ånden over mig i går og jeg satte i gang. Det greb hurtigt om sig og som jeg fik fjernet, smidt ud og ryddet op, kom energien brusende som et mægtigt vandfald. Glæden fulgte med. Det var helt magisk. Jeg fik blod på tanden og spidelvæv på tøjet, da jeg flyttede skabe, rykkede ud og ind og i øvrigt besluttede mig for at tømme et skab helt for at kunne flytte det selv. Nu ser der helt anderledes ud i det, jeg kalder mit skriverum. Tæppet er væk. Der er fjernet bunker, papir og der er ryddet op i det skab, jeg på egen hånd fik flyttet. Bøgerne står i orden. Resten er rykket ind i en anden reol og nogle former en bunke. Bøgerne skiller jeg mig selvfølgelig ikke af med. De bliver, om jeg så skal lave et decideret bibliotek i det nye hus. Men det kommer senere. I går kom energien og glæden ved at gøre det. Rydde op. Smide ud. Sortere. Vaske. Og tro mig, det er ellers ikke noget, jeg gør særlig tit. Der er ikke gået en vaskekone tabt i mig! Men noget skete.

I dag går jeg videre. Turen er kommet til stuen. Gad vide, hvordan den ser ud i aften, når jeg er færdig? Lige nu er energien ikke så stor, men glæden svæver omkring i det rum, hvor min hest nu også er kommet op og hænge. Og Sidses små billeder. Megans engel vogter over mig her ved min højre skulder. Hvis jeg kigger skråt til højre kan jeg se ud af vinduet, ud i haven, hvor træerne nikker et majestætisk god morgen til mig. I vindueskarmen står skytsenglen og filosoffen og de har pludselig fået luft omkring sig. Og lur mig om filosoffen ikke har fået et vigtigt glimt i øjet.

Og jeg skal nok få limet skytsenglen vinger på igen! ;) Min norske ven Berit påstår, at det er en fejl at filosoffen er blevet tavs. En ægte nordnorsk nordmand eller kvinde er ikke tavs. Tværtimod.

5 kommentarer:

  1. Synes jeg kan mærke energierne helt her ud !

    SvarSlet
  2. Sjovt jeg fik også "flyttet" mit skrive hjørne igår, tilbage til soveværelset (har ikke så meget plads at gøre med. Der er lysere, mere "ro" og så kan jeg trække mig tilbage når det er tid at sidde der. :-)
    Om dagen fortsætter i samme ånd eller jeg venter til de næste dage med dårligt vejr..hmm..får se..
    Stuen står for tur :-)
    Godt din energi breder sig helt til Nyborg.
    God dage til dig
    Knus

    SvarSlet
  3. Du rider jo på en Feng shui-bølge. ;-) Her begrænsede det sig til Lillepigens værelse. Men pænt blev det. Og egentlig kun en gennemgående oprydning. Som det trængte virkelig meget til. ;-)
    God fornøjelse og energi til din dag og arbejde med stuen.
    Knus og god dag

    SvarSlet
  4. He he - kan ikke huske å ha lagt merke til en taus nordlending nei (nordnorsk nordmann) - er sikker på at de også snakker i søvne ;-)

    Ha en fin dag - klem Siv

    SvarSlet
  5. Er det ikke deilig å få "ånden over seg", som vi Nordmenn sier det! Når man først begynner, er man ikke til å stoppe.
    Her hjemme venter et helt rom som skal ryddes, for så å pusses opp. Jeg tror det blir i ferien det vil skje, men det skal også reises og hygges.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.