søndag den 10. juli 2011

Ankommet


Jeg åbner vinduet på vid gab i mit sommerhusværelse og lukker det gode vejr ind. Morgensol og en let brise i træerne. Alt er som det skal være. Huset, vi har lejet, lever fuldt ud op til forventningerne. Det er stort, let og luftigt. I venteposition stod det her, da vi ankom. Stor terrasse med sol hele dagen. Gode værelser, godt køkken og de faciliteter, vi skal bruge. Lige nok men ikke luksus. Sådan skal det være!

Og jeg føler mig afslappet. Det er som om noget sker, når man har fundet huset, parkeret bilen og har båret alle tingene ind. Sat dem på plads i køleskab og andre skabe. Drukket kaffe på terrassen, mens solen sejler forbi til lyden af musikken fra Vig Festivalen. Pludselig sidder man bare der og kan mærke, at man bliver tungere på den gode måde. En følelse af velvære breder sig i hele kroppen. Skuldrene sænkes og evigheden tager over. Hvad skal vi spise? Hvad skal vi drikke? Hvor skal vi gå tur henne? I går aftes gik vi tur med hundene ved vandet. Vi gik mellem de tunge skyer, der lå over kysten, men regnen ventede med at falde til vi nåede hjem. Hjem til te og yatzy. Stearinlys og regntungt tusmørke.

I dag skinner solen igen. Kom ud, siger den, ud i vejret og nyd sommeren. Juli. Lige nu. Og det skal vi. Lige om lidt. Vi er nemlig ankommet og det føles godt helt ud i tåspidserne.

9 kommentarer:

  1. Hei Megan! Så herlig å lese et innlegg fra deg - fant roen med en gang!!! Og sånn som du beskriver det føler jeg nå. Er alene hjemme og bare nyter lange stille dager! Satt ute en times tid i morges, og bare koste meg med bekkesildring og fulgekvitter!!!
    Kos dere masse i sommerhuset!
    Sommerklem fra Lunalu (Hagealven i min nye blogg)

    SvarSlet
  2. Å, nyt ditt sommerhusliv og ferie, du! Min ferie starter om 2 uker, det ser jeg frem til. men vi har ingen planer ennå. Men et Dansk sommerhus er luxus for meg!!
    Ang det su skrev om svømmehallen full av barn, så har vi opplevd det motsatte, en gang vi var på et feriested i DK. Ungene elsker å bade, og vi var i svømmehallen flere ganger om dagen. En kveld vi skulle bade igjen, ble barna nektet, for det var SPA-kveld for voksne da. Du kan tro de ble lei seg. Så uansett blir det urettferdig!
    Hygg deg masse på ferie! Knus

    SvarSlet
  3. Det er få ting som stiller opp mot det å la sommerferiefølelsen fylle seg fra topp til tå :-)

    Kos dere masse - klem Siv

    SvarSlet
  4. Dette hørtes helt topp ut....lave skuldre i sol og godt ferievær...det er feriemodus skjønner jeg:)
    Kos deg...hos meg er det torden og lyn:)
    Klemmer:)

    SvarSlet
  5. Kjenner følelsen..den samme jeg har når jeg ankommer hytta, pulsen blir liksom roligere:O)
    Kos deg masse, klem fra meg;)

    SvarSlet
  6. ah.. jeg kjenner den følelsen.. den hvor hjerterytmen er der den bør være : )) nyt mens du har den og hils din mor !

    knus herfra nord : )

    SvarSlet
  7. Dette virker lovende, Megan. Måtte det fortsette slik!

    SvarSlet
  8. ÅÅÅh, hvor lyder det bare dejligt, Lene. Nyd det rigtig meget. Mange hilsner fra Istanbul, hvor solen brager og aircon'en brummer ;-)

    SvarSlet
  9. Det høres ut som du koser deg og slapper av, Lene, og da er jo alt slik det skal være når man har ferie! Så fint, da :-)

    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.