torsdag den 9. juni 2011

Taknemmelig på en torsdag


Så kom regnen. Det blæser i træerne og jeg kan skimte regndråberne som bliver kastet rundt i luften. De ligner næsten støv. I dag bliver der vist ikke noget med at sidde udenfor med bog og kaffe og jeg tænker vel egentlig "godt det samme", for jeg skal faktisk være praktisk i dag. Marker, træer, buske og blomster synger muntert og danser en regndans. Jeg vil bare danse med. Fint, at jeg ikke bliver fristet af sol og stol. Og skulle den komme senere på dagen, solen, så tager jeg en velfortjent pause. Havets Katedral er stadig fuld af gode ord, som jeg endnu ikke har læst. Og Turen går til Barcelona har også meget mere at byde på. Vi får se. Dagen er ny. Her sidder jeg med kaffe og ord og kan ligeså stille mærke energien komme tilbage.

Jeg er taknemmelig. Ja, sådan sidder jeg og føler det lige nu. Taknemmelig for, at jeg tog den afstikker på min rejse og hoppede på et kursustog, der viste sig at indeholde en gave til mig. Glad for at jeg fik muligheden. Jeg fik arbejdet så meget med mig selv gennem de 14 dage, kurset varede, og fik rykket ved så mange ting, at noget faldt på plads. På et tidspunkt troede jeg, at det hele ville styrte samme som et mægtigt tårn, der kollapser, men det viste sig at være lige modsat. Noget blev samlet. Og pludselig gav det fuldstændig mening, at jeg gjorde det, jeg skulle gøre. Coache andre. At jeg fik nogle gode værktøjer og lærte en masse vigtige ting og så kunne smide en trumpf på bordet. Mig selv. Det synes jeg i den grad er spændende, udfordrende og føles utrolig godt i maven. Her er det mig, som er på banen. Jeg spiller ikke en rolle. Jeg bruger mig selv og mine evner, talenter, styrker og erfaringer. Mig. Det er en god følelse.

Det er en lettelse at finde ud af, hvem man egentlig er. Og at man tør. Vi arbejdede også med mod på kurset og at turde og jeg er imponeret over, hvordan alle deltagerne var engagerede og udviste mod. Var ærlige, smed ting på bordet om sig selv, svære udfordringer, personlige kriser og alt muligt. Vi kom tæt på hinanden og coachede hinanden i forskellige situationer og gennem mange forskellige øvelser. En flok helt forskellige mennesker fra helt forskellige baggrunde og alle aldre var repræsenterede. Det var også en gave. Skønt at arbejde samme med sådan et hold af dejlige mennesker, som jeg aldrig ville have mødt, hvis det ikke havde været for det kursus. Vi vil nu forsøge at holde kontakten ved lige og lave en slags erfagruppe, mødes engang i mellem og udveksle erfaringer, råbe YES, hvis nogen har fået job eller fundet den rette hylde. Hjælpe hinanden. Der var mange på rejse ligesom jeg, på vej mod noget, som endnu ikke var klart. Midt i en vigtig proces.

Taknemmelig. Det er jeg. Så glad for, at jeg fik lov at være med. Prøve mig selv af. Udvise mod og springe ud i noget, jeg ikke havde prøvet før. Noget grænseoverskridende. Jeg tror på at alle mennesker har svarene i sig selv, er kreative og ressourcefulde og blot skal ind på den rigtige vej for at det dæmrer. Tænk at være indirekte med at at bane vej. Tænk at få lov til at stille lige det spørgsmål, der sætter nogle tanker og reflektioner i gang, som giver et lille lys og en åbenbaring til et andet menneske, så vedkommende ændrer kurs eller ser nye muligheder for at finder sit mål. Når sit mål. Forstår, at der er valg og mange måder at gøre tingene på. Og at der er alternativer, hvis noget ikke virker. Andet at prøve. Gøre. Det vil jeg. Være med til at hjælpe. Så andre ligesom jeg kan finde ud af, at livet har meget mere at byde på end det, det blotte øje ser.

Toget holder en velfortjent pause på en skyet perron. På skiltet over stationen står ordet "Torsdag". Jeg står af og går en stille tur. Og får ordnet det, jeg skal! :)

5 kommentarer:

  1. det er dejlig når man møder noget og nogen som virkelig rykker og udvikler en.
    jeg er sikker på du bliver god til det du vil..

    SvarSlet
  2. God morgen Lene.
    Kan jeg trøste deg med at det regner også her i dag. jeg har fri, og må vaske og rydde i huset i dag, etter å ha vært borte noen dager med jobben. Men jeg har hatt flotte dager, og næringsrike dager. Mange nye opplevelser og inntrykk.
    Og gratulerer som Coach. Det blir spennende!
    Vi har også planlagt tur til Barcelona nå, men til høsten. Det er ikke lenge til dere drar. bare ta kontakt om du ønsker noen tips. jeg vil anbefale en tur på markedet.....det er et MUST!
    Ha en deilig dag, selv med regnet.

    SvarSlet
  3. Forandring fryder er det noe som heter - bare man er åpen og tar imot alle nye inntrykk så blir det som regel bra:-))

    Ha en fin dag i regnet - det har jeg:-)

    jannetove

    SvarSlet
  4. Hvor er jeg glad på dine vegne Lene, du er så positiv at høre på, du er i færd med at vibrere på et dejligt højt niveu så det er bare med at fortsætte den positive proces du er inde i, jeg kan forstå at du har værktøjerne til det nu.
    I kærlige tanker, god Torsdag aften.

    SvarSlet
  5. Så bra at du fikk så mye ut av kurset! :) Nå har du funnet ut hva du vil gjøre videre, så da er det jo bare å kaste seg ut i det :).

    Klem Einy

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.