mandag den 13. juni 2011

Mindfull mandag


Pinsen byder på det fineste sommervejr. Dansk sommer, når den er bedst. En smule utilregnelig, men alligevel ikke mere end vi kan nyde det gode udendørsliv i fulde drag. Jeg har virkelig fået slappet af både med gæster og alene. Læst litteratur om Barcelona, gloet ud i luften og gået og løbet ture. Cyklen er også blevet luftet, døren står åben og hundene går ind og ud. Lige nu sover de dog. Jeg er omgivet af lyden af fuglesang, snorkende hund og en vaskemaskine, der gør tøj klar til Barcelonaturen. Om lidt skal det ud og hænge i vinden, tøjet. Dufte af sol og sommer og pakkes ned i de kufferter, vi skal have med. Jeg prøver at være velforberedt. Det er ikke altid min stærke side, når det gælder rejser. Jeg kan have tendens til at gøre tingene i sidste øjeblik, men denne gang skal det være lidt anderledes, tænker jeg. Så langt så godt. Nu har jeg tænkt det. Så må vi se, hvordan det bliver ;)

Der er varmt her i huset og jeg vil snart gå udenfor igen. Lige snuppe et brusebad og gøre mig frisk til dagen, som skal tilbringes i mindfullness. Jeg har længe været fan af at være i nuet, men efter mit kursus, hvor jeg lærte flere tricks og teknikker, er jeg meget bevidst om at være til stede. Her og nu. Nyde dagen, som den er og glæde mig til det, den vil byde på. Jeg forestiller mig en forholdsvis stille dag, mor er rejst hjem med toget, kæresten er i marken og hundene snorker som sagt. Jeg har en fødselsdagsreception bag mig og et gensyn med en god veninde. Gode velkomponerede dage.

Og lige nu? Stilhed midt i alle lydene. Jeg føler mig rolig indeni. Veludhvilet. Tilfreds med livets imperfektion. Livet er perfekt i al det kaos, det bringer med sig. Balance er ikke at være i ro, men i konstant bevægelse. Selv når du er stille, bevæger du dig. Men der skal navigeres og korrigeres, så vi kan ikke helt falde i søvn. Men næsten. I dag kan jeg godt. Derude i havestolen med bogen og livet, som danser forsigtigt forbi. Indeni mig og udenpå.

5 kommentarer:

  1. Dette hørtes helt perfekt ut...misunner deg været. Pinseværet hos meg har bestått av regn, masse regn...og torden og lyn.
    Nyt dagen videre, kelm fra meg:)

    SvarSlet
  2. jeg har sluttet å pakke "i god tid" når jeg skal på tur. jeg pakker alltid dagen før, eller samme dag...... Men det vanskeligste er om jeg har pakket varmt nok/kaldt nok. Men så sier jeg til meg selv, at det jeg ikke får med, det kan jeg kjøpe!!!
    Jeg unner dere turen til Barcelona. Det er en fantastisk by!
    Fortsatt god pinse-weekend.

    SvarSlet
  3. Sånn kunne jeg tenkt meg å ha det også... Her er det ca 15 grader, og på lørdag var det tordenvær som varte i 3,5 timer :-( Men jeg har sola i hjerte da :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlet
  4. Ja det handler om, at gribe livet mens det er igang!

    SvarSlet
  5. Å være tilfreds med livet midt i alt det kaos det bringer med seg, syns jeg ikke alltid er lett. Jeg øver meg. Men lett er det ikke...

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.