torsdag den 23. juni 2011

Midsommerlige kontraster


For nogle dage siden sad jeg på en trappe i La Ribera i Barcelona og nød varmen blandt en masse mennesker. Nu sidder jeg ved køkkenbordet og nyder min kaffe og stilheden. Kontraster. Hvad var livet uden? Jeg har aldrig før lagt mærke til stilheden på denne måde og mærket, i hvor høj grad jeg sætter pris på den. Hvordan pulsen automatisk falder og roen sænker sig som et blødt tæppe, der forsigtigt lægges over sjælen. Det var skønt at være ude. Fantastisk at opleve Barcelona, som har fået en helt speciel plads i mit hjerte. For det er en fed by! Men det er også godt at være hjemme. Jeg tænker igen på den gode sætning, som er en af de sandheder i livet, der er ganske vist. Man skal ud for at komme hjem!

Eftersom det nu er Midsommer og Sankt Hans i aften skal jeg bruge dagen på at gøre klar til gæster i aften. Traditionen tro er vejret tvivlsomt, men vi satser nu alligevel på, at solen får bugt med skyerne og sætter triumf på, så vi kan sidde i haven sammen med grillen, nyde god mad og vin og senere tænde det store bål. Se heksene flyve forbi på vej til Bloksbjerg. Jeg var inviteret, men eftersom jeg netop er landet efter en uge i Barcelona, har jeg pænt takket nej for i år. Mit kosteskaft skal til eftersyn og have nyt brændstof! ;)

Jeg vender snart tilbage med små historie og indtryk fra Barcelona. Der var mange og de var gode. Men nu må jeg virkelig få sat noget vasketøj over, gået tur med hundene og taget hul på en god dansk midsommerdag med hvad dertil hører. Ha' en god Sankt Hans og send en kærlig tanke til verdens gode hekse! Det er dem, der sætter kulør på tilværelsen! ;) For hvad var livet uden kontraster?

10 kommentarer:

  1. Livet uden kontraster er ligesom at male et billede med hvidt på et hvidt lærred :-)
    God arbejdslyst og en herlig Sankt Hans aften.
    Klem

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem og god fornøjelse i aften.. :-)

    SvarSlet
  3. Ja op og ned, kontraster er netop livet...

    SvarSlet
  4. Velkommen hjem !
    Jeg har savnet dig :-)

    SvarSlet
  5. å som jeg har savnet deg : )) velkommen hjem ! knus : )

    SvarSlet
  6. Velkommen hjem! ..og kos deg masse i kveld, klemmings;)

    SvarSlet
  7. Så fint at du er tilbake og at du skipper turen til Bloksberg i år;)

    Her blir det feiring av Jonsok ilag med gode strikkedamer - så får vi sjå om vi deler en flaske vin når roen har senka seg i kveld.

    En strålende aften til deg og så håper eg på sol for din del.

    klem jannetove

    SvarSlet
  8. For fire dager siden var jeg nesten innerst i en vakker dal, uten bebyggelse og elektrisitet! I dag sitter jeg i en middels stor by i Sør-Norge og lytter til trafikken som durer utenfor vinduet.
    Kontraster... Jeg elsker at hverdagen skifter, men det er jaggu godt å ha et anker feste også.

    Velkommen hjem. Du har vært savnet. :)Klem fra Lill-Karin.

    SvarSlet
  9. Velkommen hjem - dejligt at se, at du er tilbage! Ja, lad os håbe på tørvejr til alle os, der skal hygge med god mad, vin og bål i aften :-)
    Klem!

    SvarSlet
  10. Ja, jeg tror absolutt man må prøve noe annet for virkelig å sette pris på det man har :-) Her er det ingen feiring - det øser ned :-(

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.