mandag den 6. juni 2011

Hededag


Jeg skal da lige blogge lidt, tænker jeg og baner mig vej gennem sveden frem til skærmen. Hold da op, en varm dag i dag. Hed. Stegende lummer. Jeg har været i København på kursus og tro mig, byen kogte. Jeg kogte. Og der var ingen aircon i toget, DSB er tilsyneladende ikke gået over til sommerkøreplan eller også inkluderer den bare ikke frisk luft i toget. Nu bliver jeg til en smeltet pyt på sædet, stønnede jeg, mens jeg klamrede mig til min frelsende engel, min vandflaske. DSB. Kom igen. Billetterne er da ikke blevet billigere og vi vil gerne transporteres fra A til B, ikke laves til varm softice.

Nej da, jeg klager ikke over vejret. Jeg er jo en sommerpige! Men jeg havde ikke noget imod en lille rask tordenbyge. Bare for at rense lufte. For der er jo eksamen i morgen, eller afsluttende prøve, hvad vi nu vælger at kalde det. I dag havde vi en lille prøveseance. Spændende dage. Intensive. Om-sig-gribende. Efter i morgen skal jeg vist også have renset luften på øverste etage.

På vej mod toget i bagende sol, på Købmagergade, stødte jeg ind i hende her. Et dejligt tilfælde og et hurtigt knus. Godt at se dig i sommerkjole på strøgtur, Miri! :) Næste gang går jeg med og styrter ikke afsted mod toget i bagende sol. Vi ses! :)

8 kommentarer:

  1. Bliver spændende med afslutningen i morgen Lene, glæder mig til at høre mere.
    Held og lykke.
    I kærlige tanker, god Mandag aften.

    SvarSlet
  2. Held og lykke i morgen, sommerpige ;-)

    SvarSlet
  3. Så herlig med sommer...selv om jeg har full forståelse for at det KAN bli for varmt :). Her har vi hatt værskifte idag etter en helt med ordentlig sommervær!

    Masse lykke til imorgen :). Spennende!
    Klem Einy

    SvarSlet
  4. huff det høres ikke så godt ut.. togcupeer uten luft er en lidelse : )) du får ta med ekstra vann !!

    God natt : )

    SvarSlet
  5. Slik er det vel innimellom - er vi glad i sommaren så må vi vel godta å ha det litt varm innimellom. Her kom det også torden - akkurat reist forbi her - så no kan vi krype til køys:-))

    jannetove

    SvarSlet
  6. Jeg tænker SÅ meget på dig i dag !!!
    Og det var helt mystisk og overraskende at møde dig dér :-)

    SvarSlet
  7. Held og lykke! Er sikker på at du gør det så superflot!!
    Knus og håb om bedre vejr.

    SvarSlet
  8. Ja sikke et vejr - det var faktisk for meget af det gode på grund af den høje luftfugtighed. Men uvejret fik heldigvis klaret luften lidt senere. Klem og pøj pøj med din eksamen!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.