onsdag den 25. maj 2011

Værdifulde dage


Så nåede vi til midt i ugen. Solen skinner og morgenen er kølig. Her sidder jeg og kigger ud over vandet, mens mit skib ligger for anker i den eneste havn på øen. Her går jeg på skole og holder pause i min rejse. Hvis man altså kan kalde det pause. I stjålne øjeblikke længtes jeg tilbage til min båd og de skvulpende bølger, men jeg ved med sikkerhed, at jeg har gjort det rigtige. Det her er et vigtigt kursus for mig. Udover jeg lærer at coache og hvad dertil hører, så får jeg også nogle tanker, som jeg ikke ellers ville have fået. Og jeg bliver bekræftet i, at jeg så sandelig har gjort det helt rigtige, da jeg sagde mit job op og begav mig afsted. Og at jeg i øvrigt ikke er faldet for fristelsen og har taget en definitiv beslutning om noget som helst. Jeg er på vej. Jeg er lige dér, hvor jeg skal være.

I går arbejdede vi bl.a. med værdier. Kender du dine værdier? Jeg kendte mine overordnede værdier, de synlige, men der er også værdier, som vi gemmer på under overfladen. Det er utroligt spændende at blive taget med på en rejse ind i sig selv og bagefter fortælle om sin rejse og oplevelse til en anden person, som bare lytter på historien. Bagefter fortæller vedkommende så, hvad han eller hun hørte dig sige og hvilke værdier, der måske var til stede. Jeg fik nogle af mine vigtigste værdier serveret. Men jeg fik så sandelig også sat ord på noget, jeg ikke havde været bevidst om. Noget, som giver fuldstændig mening for den person, jeg er på vej til at blive, mig selv, og hvad dertil hører. Wow! I dag skal vi videre med værdier og en masse andet selvfølgelig.

Jeg læser i toget på vej ind i til København og på turen tilbage. Det giver mig faktisk 2 timer til at studere på et tidspunkt, hvor jeg er forholdsvis frisk ;) Jeg forsøger at finde en stillekupe og så fordyber jeg mig. Om aftenen har jeg brug for at koble af. Jeg må have frisk luft. Luftet tanker, krop og sjæl. I går var jeg i svømmehallen og i aften skal jeg lufte hunde og løbe. Og så kommer jeg da nok en tur på visit rundt i landsbyen. Giver du en kop te?

Vi ses! Nyd din onsdag og gør den værdifuld! :)

8 kommentarer:

  1. Kedlen står og snurrer på komfuret, og du er velkommen til at kigge ind... ;-)

    Selvfølgelig var det godt, at du forlod dit faste job! Selv om vejen frem kan virke både stenet og snoet, så skal du nok nå frem til det sted, hvor du vil være. Held og lykke med dine kursusdage; du bliver bare så klog! :-)

    SvarSlet
  2. det høres ut som et fantastisk kurs.. lik Silva-metoden.. først en indre reise, så bringer man det positive ut..

    jeg skulle ha godt av et sådant kursus nu .. måske Eirin vil hjelpe meg når hun kommer hjem..

    må du have en deilig dag i dit univers.. og selvsagt giver jeg en kopp te : )

    SvarSlet
  3. Høres virkelig ut som et interessant kurs, og godt er det!
    Ha en fortsatt fin dag, kommer du i kveld får du et glass vin..jeg er dårlig på te:O)

    SvarSlet
  4. Super spændende med de "hemmelige" værdier. Jeg ved du bliver ekstra tændt på kurset, når du som nu har opdaget at det giver mulighed for at opdage mere ... om dig selv.

    Det med båden fik mig til at tænke på en fantastisk psykiatrilærer jeg engange havde. Han sagde de aller klogeste ting.

    "Husk at kaste anker på tidens strøm"
    Citat Jørgen Boas

    Og det er vel netop det du startede med at beskrive. Når vi giver os selv lov til at stoppe op og mærke efter, så får vi jo oftest meget mere end den rent fysiske pause ...

    SvarSlet
  5. Du kigger bare ind :-)
    Meget spændende kursus, interessant at følge med på siden.
    Vi skal stoppe op mærke efter og følger den indre stemme. Og du har gjort det rette ifht job selvom det kan være svært indimellem at se sig ud af skoven.
    Fortsat god rejse.
    Knus Tina

    SvarSlet
  6. Spennande med ny lærdom og nye bekjente - men det er nok travelt å begynne å studere igjenn etter en tid uten så store forpliktelser. Man blir aldri heilt utlært uansett så stå på og kos deg med kurset:-))

    jannetove

    SvarSlet
  7. Der er altid te/kaffe på kanden her Lene, spændende projekt du er i gang med her Lene, det er spændende at rejse indad og lade sit tomrum fylde indefra, glæder mig meget til at læse mere, nyd dit kursus.
    I kærlige tanker, god Onsdag.

    SvarSlet
  8. Dejligt for dig, at du bliver bekræftet i stadig at være på rette vej. Der er rejser og så er der rejser. Og den du er igang med, ind i dig selv, ja, jeg ønsker dig bare fortsat god vind, og følger dig her fra sidelinjen. Kaffe - the - til hver en tid...og ellers, så i løbeskoene. Ses :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.