søndag den 29. maj 2011

Søndag, studier og mindfullness


Søndag morgen bevæger sig dovent mod formiddag. Her sidder jeg i ligeså doven tilstand og nipper til den sidste kaffe, mens jeg lader dagen komme til mig. Jeg har ikke behov for at skynde mig. Selvom jeg skal være søndagsstudent og læse på pensum og genopfriske sidste uges intensive lærdom, kan jeg mærke, at jeg har tænkt mig at indtage en afslappet holdning. Mindfull. Og efter mindfullness også er en del af vores pensum og jeg føler mig meget inspireret på det område, har jeg tænkt mig at integrere det som en del af, hvem jeg er fremover. Det vil kræve øvelse. Gentagelser. Igen og ingen. Men jeg kan mærke, at det er kommet for at blive. Jeg vil gerne være en mindfull coach. En, som ser det store billede i alle detaljerne. Og som er med til at skabe plads og rum for individualitet og velvære.

Lige nu er jeg her bare. Lige her ved bordet i skrivestuen, mens solen ubeslutsomt danser ind og ud bag skyerne. Eller måske danser den bare. Alting er i bevægelse og i dag har solen lyst til at bevæge sig i tilsyneladende komplicerede dansetrin bag ligeså bevægelige skyer. Det er en smuk dans. Et enestående eksempel på, at alting er i konstant forandring og du og jeg er en del af det hele. Solen. Skyerne. Alt det, som er.

Jeg skal være student. Og så skal jeg gå tur med hundene. Nyde dagen og vejen og lade søndagen folde sig ud med det, den har at byde på. Studere. Og vores gode hus skal også studeres, for ligesom jeg gennemgår det en gennemgribende proces, hvor der rives ned og bygges op. Lige nu bliver det mest bygget op. Og eftersom der har været flittige håndværkere hele ugen, er der sket meget. Det skal jeg lige ud og nyde.

Ha' en dejlig afslappende søndag. :)

9 kommentarer:

  1. Tænk, hvor mange forandringer der er i dit liv lige fortiden.
    Og at du kan forholde dig med balanceret ro , til det hele- gør mig ganske glad og en anelse misundelig- altså på den gode måde :-)
    Den ro, den balance - den ville jeg gerne besidde :-)

    SvarSlet
  2. Miri, jeg føler slet ikke at jeg forholder mig med balanceret ro, men jeg prøver at navigere. Jeg ville gerne lære den dér fantastiske mindfullness og det vil jeg øve mig på. Jeg prøver. Men jeg har lang vej endnu. Og så skal vi huske på, at balance ikke er konstant. Det er også en bevægelse. ;)

    SvarSlet
  3. Nå har jeg scrollet meg nedover her fo å se hva som har skjedd i det siste:))
    Huset ER praktfullt og jeg håper dere får flyttet inn snart.
    Jeg har vært på tur med Major...stille på en søndags morgen:)
    Nyt søndagen din, klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Jeg kan ikke la være å titte innom bloggen din før å få i meg en "god dose Megan"! Herlig! Solen danser innom her også, men herr Vind byr stadig mer og mer på seg selv, kan jeg høre... I går språkvasket jeg en annen forfatters manus, og det var en stor lærerik opplevelse, som jeg gjerne gjentar... Prossessen lærte meg mye som forfatter, og det var også morsomt å "være på den andre siden"... Ha en strålende søndag!

    SvarSlet
  5. Og hvorfor gøre i dag hvad man kan gøre i morgen ;-) God søndag.

    SvarSlet
  6. Det lyder som skønne planer og som en skøn søndag. GLæder mig til at følge den forandring du er i gang med. Knus og god søndag.

    SvarSlet
  7. Jeg håber du har haft en dejlig søndag i ro og mindfullness - jeg har fundet roen ude i naturen, ved vand og gamle træer. Klem!

    SvarSlet
  8. Mindfullnes...ubetinget det bedste middel til at rumme kaos. For rummes skal det....det er jo her der sker udvikling. Vi skal turde at miste fodfæste for en tid for ikke at miste os selv....men det er skisme ikke lige nemt altid:0)
    God søndag...det der er tilbage af den

    SvarSlet
  9. Tak Lene, du satte yderligere og meget gode ord på. Vi skal nemlig kunne rumme kaos og det øver jeg mig på! ;)

    Og det er svært. Enormt svært! :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.