onsdag den 18. maj 2011

Om at vælge


Jeg er kommet til en fase, hvor jeg prøver ting af. Det er nu, jeg lever. Nu jeg har taget chancen og nu jeg går vejen. Livet. Et uendeligt spindelvæv af veje og muligheder og et hav af valg, der skal træffes. Hver eneste dag. Og en ting er sikkert. Hvis man ikke selv træffer sine valg, så gør andre det for en!

I disse dage lukkes gode blogge ned. Melder også om tørke. Siger farvel. Det er tilsyneladende nedskæringstider, opbrudstider, og der træffes valg, som kun en person kan træffe. Dig selv. Jeg begræder selvfølgelig, at blogge som jeg med glæde og til inspiration følger, nu afgår ved døden eller bliver musestille, men sådan er livet.

Jeg har valgt at gøre noget andet. Jeg har nu 3 blogge! Poetiske Paradokser er kommet for at blive, den er mit hjertebarn og har indirekte været årsag til at jeg tog på min rejse. Den har og har haft kæmpe betydning for mig, for jeg har brug for udtrykke mig gennem ord og det har jeg haft rig lejlighed til på min blog. Den har sparket mig i gang. Gjort mig synlig. Modig. Og nu vil jeg have mere! ;) Megans Sommerhus er et ordblog. Et sted, hvor jeg giver los og bare skriver, når ordene vil ud og jeg ikke kan lade være. Det er mere uredigerede skriverier, ikke nødvendigvis med et tema, men med ordet som materiale i sig selv. Det er et slags øvelokale. Her spilles der på alle tangenter og hvem ved, måske opstår der sød musik? ;) Den vågne læser har måske opdaget, at jeg også har startet en blog om løbeglæde. Her skriver jeg om min store kærlighed til løb, om motivation, om vejen tilbage efter en skade, om løbeglæde, udfordringer og om mine løbeture. Og bloggen er også tænkt som et kommende forum for noget, jeg har på min ønskeliste. Jeg vil gerne være løbecoach!

Vælge til og vælge fra. På mandag starter jeg på helsecoach kursus, fordi jeg har lyst. Og fordi jeg står et sted, hvor jeg skal træffe et aktiv valg, hvis jeg ikke vil udvælges. Lade andre om at tage beslutninger, der angår mig. Ellers tak! Jeg kan selv. Så jeg har valgt at vælge aktivt og jeg opfordrer dig til at gøre det samme. Følg dit hjerte og træf valget lige dér, hvor det slår. Kun du ved besked.

Glædelig onsdag. Ha' en dejlig aften, der hvor du er.

8 kommentarer:

  1. mmmm.. jeg vil fravelge å kaste bort tid på mennesker som ikke orker delta i samtalen.. jeg vil fravelge å fortelle alle til enhver tid hva jeg gjør.. jeg vil heller velge å bruke den tiden til å trene, svømme, sykle eller bare nyte de gode ord hos de som deltar.. for tiden er dyrebar og skal brukes fornuftig ; ))

    stort knus : )

    SvarSlet
  2. Jeg bliver helt ked af at læse, at der er nogen, der har valgt at lukke deres blog. Men ja, sådan er livet - en lang rækker af goddag'er og farvel'er. Vil du fortælle, hvem det er, der lukker og slukker?
    Klem og en god aften til dig!

    SvarSlet
  3. Vidunderligt indlæg, jeg har jo næsten været med på dei rejse fra starten Lene, og jeg har med interesse fulgt dit mod med at sige dit arbejde op og følge dit hjerte, og hvor har du ret, andre skal ikke afgøre hvad jeg skal syntes og hvad jeg skal lave, det afgør jeg kun selv, jeg glæder mig til at læse mere om dit helsecoachkursus.
    I kærlige tanker, god Onsdag aften.

    SvarSlet
  4. Jeg liker at du går mot strømmen ved å opprette flere blogger :). Dette høres spennende ut! Du kommer til å inspirere mange!

    Klem Einy

    SvarSlet
  5. Så spennende med flere blogger :-) Hver til sitt bruk. Jeg syns ikke alltid det er like lett å ta valg jeg - på de store ting i livet er jeg ikke impulsiv, men på de små derimot.....der kan valget tas så raskt at jeg ikke engang er klar over at jeg har tatt et valg :-D

    Nå skal jeg besøke Megan i sommerhuset :-))

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlet
  6. Kjempespennende, Lene. Dette gleder jeg meg til åvære med på; lese dine vidunderlige tekster, betraktninger og anekdoter, oppmuntrende og fulle av pågangsmot som de alltid er.

    Og så rett du har: det er du selv som bestemmer hvem og hva du er, hva du skal gjøre, og om du velger annerledes enn mange andre: ja, men så fint da, og vet du hva; jeg ønsker deg den største lykke til på reisen.

    Klem fra meg til deg.

    SvarSlet
  7. Du er bare så inspirerende, og viser stor mod.
    Glad for dine blogge og ser frem til at følge dig på dem alle.
    Nogen lukker ned andre opstår, og med mine to blogge er jeg nu glad for ikke at være alene "om at have flere" :-)
    En til hver sit emne :-)
    Knus

    SvarSlet
  8. Hej Lene,

    Held og lykke med dit kursus og alle dine projekter! Og rigtig god lille ferie

    Knus Karina

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.