mandag den 2. maj 2011

Mandag i maj


Josie og jeg har været i sommerhuset. På egen hånd besøgte vi min mor og havde en dejlig eftermiddag med gåtur på stranden. Vinden var isnende kold og jeg sendte en kærlig tanke til varm jakke og handsker. Men flot så det ud. Farverne. De blå, de klare. Maj kom sejlende ind over landskabet og gav pokker i forventninger til varme. Solen skinnede jo. Bliver vi aldrig tilfredse? Og vi var i grunden ganske godt tilfredse, for vi kunne sidde i læ på terrassen og drikke eftermiddagskaffe og nyde varmen lidt. Men ved aftentide trak vi indenfor og nød vores grillede lam. Temperaturerne dalede drastisk og i nat har det faktisk været tæt på frysepunktet. Tænk engang. Flere steder måtte man i morges skrabe is af bilerne. I maj!

Nu er vi tilbage og flokken er samlet. Formiddagen nærmer sig middag og den kølige vind stryger træernes blade og hyler i grenene. Men når man sidder herinde i en solstråle gennem vinduet (og har varme på), så føles det jo rart nok. Jeg vil tilbringe nogle timer med tøjvask og skriverier og senere sidst på eftermiddagen skal jeg ud og løbe en tur. Bare en ganske almindelig mandag i maj. Lidt kølig ganske vist. Men ikke desto mindre!



9 kommentarer:

  1. Uhm, skønne billeder Lene, og det var dejligt at læse om dine indtryk! Ja, det var koldt her til morgen, og jeg må nok dække min nysatte små panter til i nat, så de ikke får frost.
    Ha' en dejlig dag, klem!

    SvarSlet
  2. Hvor ser det dejligt ud, Lene - med vand og sol, blå himmel og glade væsener ;-)
    Hernede er der endelig kommet lidt varme på programmet og lidt sol - det er bare SÅ fedt!!
    Knus fra Eva

    SvarSlet
  3. Det så jo virkelig herlig ut da...men synes jeg kjenner den kalde vinden!! FOr den er hos meg nå...jeg har sittet lè på terassen i dag men på turen i ettermiddag var det iskaldt!!!
    Mai kan by på det meste av vær, iallefall på mine trakter.
    Flott bilde av deg og Josie:)
    Ha en fin kveld, klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Flotte bilder! Er det ikke bra deilig at vi skriver mai nå :-D Jeg gleder meg over hver dag nå :-)) Forresten så får du 2 lodd i giveawayen min, for du er jo følger også :-)) Har du lest noe av Hamsund før?

    Ha fine maidager - klem Siv

    SvarSlet
  5. En deilig dag i mai, vil jeg si, Lene. For mai er jo håpets måned; uansett hvordan sommeren vil vise seg å bli, bærer vi på håpet om den beste sommeren ever. Vi kan ennå drømme om alt vi skal gjøre, oppleve... i solrike, uendelig lyse og lange dager og netter... Våren er min favorittårstid, for da kan ennå alt skje...!

    Klem

    SvarSlet
  6. Skønne billeder ;) Josie sopper i vandet ligesom Kenzo gjorde i forrige uge *GG* Hvor er hun sød! Det har været koldt i dag - godt jeg var forberedt med lidt lunere tøj end de sidste dage.Knus og god aften :)

    SvarSlet
  7. Skamari@online.no2. maj 2011 kl. 19.45

    Så deilig, våren driller - sånn er den bare. Men heldige er vi som bor i et velsignet hjørne av verden, både du og jeg. Ingen tornadoer, sunamier, ras eller flom truer oss ( 0 :
    Heldige er vi. Har akkurat fått sommerdekk på bilen, det er et sjansespill, ennu mere er det en gamling å plante noen stemorsblomster, og de er alltid så billige på denne tid. Vel vel, sjanser må en ta, nyt våren, vakker er den - det viser du oss jo. <3

    SvarSlet
  8. Dejligt billede af dig, din hund og omgivelser. Ja, jeg blev også lidt forskrækket, da jeg i morges så, at temperaturen lå på 0 grader, og fór straks ud til pelagonierne for at se, om de havde overlevet. Det ser sådan ud, pyh...

    SvarSlet
  9. Uf, det lyder da godt nok koldt. Men jeg tror også, at det var koldt her i nat, for jeg vågnede op og frøs. Men når man ligger alene i en dobbeltseng, så er der jo en dyne mere at snuppe... ;-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.