søndag den 22. maj 2011

Køkkenblogging


Jeg er for en stund tilbage på min gamle bloggingplads i køkkenet. Her har jeg siddet mange gange med mine ord og morgentanker. Nu sidder jeg for det meste på min plads i skrivestuen, min lille tilsnigelse af et arbejdsværelse, men i dag måtte jeg bare herud igen. Alt ånder fred, kæresten sover endnu og jeg har tænkt at lade ham sove. Jeg elsker dette tidspunkt på dagen. At sidde alene i ro og fred med kaffen og ordene. I dag gør det ekstra godt, fordi jeg har udsigt til de majgrønne marker, kan se fasaner og andre fugle, konstatere, at det blæser, for træerne svajer i vinden. Danser deres morgendans til ære for mig.

Nu sidder jeg og summer, drikker kaffe og tænker på, hvordan jeg skal tilbringe søndagen. Mentalt skal jeg gøre mig klar til dagen i morgen, som bliver helt anderledes. De næste uger skal jeg hver dag med toget til København og deltage i coachingkursus. Hold da op hvor er jeg spændt. Får sikkert sommerfugle i maven som på den første skoledag! ;) Og sådan vil det jo næsten føles, for det er længe siden jeg har været i skole. Og jeg skal lære et helt nyt fag, som jeg har stor interesse for og som ovenikøbet kommer til at handle specielt om helse, velvære og mindfullness. Men mere om det senere. Nu er det dagen i dag, det gælder.

Dagen i dag, skriver jeg og tænker på dagen i går. Den skønneste solskinsdag, den første rigtige sommerdag med høje temperaturer, blå himmel og næsten ingen vind. Jeg fik vasket en masse vasketøj, som tørrede i vinden. Men ellers fik jeg ikke gjort så meget. Indrømmet. Jeg købte ind og så kaldte haven. Bogen. Den gode Havets Katedral, som jeg nyder. Hvert ord. Så læste jeg også lidt generelt om Barcelona. Og jeg, som ikke tidligere har været specielt interesseret i historie, læser historiske detaljer med stor velbehag og fortæller dem glædeligt videre til kæresten, så han også kan blive oplyst. Jeg er nok ved at blive voksen ;) Bøger i haven, kaffe, tur med hundene og da aftenen nærmede sig, tændte vi op i grillen og sad ude og spiste i solen. Det var en fantastisk følelse. Dansk sommer. Sart, skrøbelig, men når den vil, så kan den. Så stråler den og er så køn. Vi sluttede dagen af med en cykeltur. Oh herlighed. Oh skønne Danmark, skal jeg vist lige tilføje, for hvor er her dog smukt. Det bugter sig i bakke dal, ja det gør det. Bølgende frodige grønne og gule marker, træer, blomster, blå himmel, aftensol.

Og nu søndag. Dagen ligger for vores fødder, klar til at blive indtaget, klar til at blive brugt. Mon ikke vi skal en tur ud og se på huset, det dér du ved, som er ved at blive klartgjort til indflytning. Der er håndværkere i øjeblikket, som lægger gulv og sætter døre i. Det nærmer sig. Og jeg siger ikke med hastige skridt. Jeg siger bare "det nærmer sig" ...

GOD SØNDAG :)

16 kommentarer:

  1. Godmorgen :-)
    Dejlig med lidt køkken hygge samme her. Tidligt vågen, verden sover. Nyder det.
    Spændende med dit kursus....:-)

    Nyd søndagen.
    Knus

    SvarSlet
  2. Goårren gomårren - dejlige sollyse ord og tanker, jeg må snart i gang med den katedral....

    SvarSlet
  3. Ah- en dejlig Søndag :-)
    Og hvor bliver det spændende med det nye kursus !
    Vi må altså snart mødes igen - jeg savner dig og dine ord:-)

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det spændende med coaching kursus og dejligt med en hel blank søndag lige foran dig. Rigtig god fornøjelse med begge.

    SvarSlet
  5. Dejligt med en rapport fra køkkenbordet. Jeg har dårligt fået øjne, men jeg kan se, at jeg må ud. Ud og opleve alt det dejlige i naturen.

    God morgen! ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg håber, at ikke bare turen ind og ud, men også tiden imellem, kommer til at gå på skinner!
    God søndag til jer fra os.

    SvarSlet
  7. Deilig med en stille stund om morgenen. Her har vi fått kost oss lenge med søndagsfrokost og no blir det en tur i skauen før vi tek ein søndagstur i bil.

    Ha ein god dag:-)) jannetove

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Skøn stille morgen - med udsigt til de majGULE marker :-) Oh, hvilket syn - savner de danske rapsmarker og duften af forsommer hjemme mod Nord. Men kan næsten fornemme det igennem dine ord.
    Nu rimer jeg endda, sikke jeg ka' :-)
    Og i morgen drager du til København, - som jo egentlig er din helt egen stavn. Pøj pøj med det hele - gid du med os andre på bloggen vil dele ;)

    SvarSlet
  10. Som du koser deg ved kjøkkenbordet:)...jeg sitter alltid ved kjøkkenbordet, da blir jeg ikke så usosial, for der sitter gubben også:O)))
    Nyt dagen i deilige Danmark!!
    Klemmings;)

    SvarSlet
  11. Sikke en skøn udsigt du har fra køkkenet. Rigtig god søndag - og god uge med spændende oplevelser :) Knus

    SvarSlet
  12. En spennende uke venter deg, Lene.
    Jeg elsker din utsikt fra kjøkkenet. Min kjøkkenutsikt er mot neste leilighetsrekke, men min stue-utsikt er helt noe annet.
    Jeg leste netopp ditt innlegg om dufter og parfymer, og jeg lo litt for meg selv, for jeg har nettopp postet et innlegg om de samme tingene.
    Jeg tror også du vil like BIOTHERM. Jeg bruker den som lotion (duft av sitroner) og velger du den gule flasken, får du duften fra mandariner.
    Ellers var jeg i etpar bokhandlere på turen i går, og stod flere ganger med den boken du leser, i hånden. Kanskje jeg også skulle kjøpe den, og lese i den?
    Ha en fortsatt deilig søndag! Knus

    SvarSlet
  13. Det høres ut som en deilig morgen. Jeg liker også veldig godt de morgentimene jeg har for meg selv i helgene før min kjære står opp :).

    Det høres ut som du hadde en herlig dag igår! Så deilig med en ordentlig sommerdag :). Her har ikke været vært så bra i det siste.
    Håper dagen idag blir like bra for deg :).

    Klem Einy

    SvarSlet
  14. blomstrer rapsen nu ??
    det er det dejligste syn jeg møter på de danske veier : ))

    håper du får en fantastisk uke med impulser og kunnskap : )) knus

    SvarSlet
  15. Ja da Bea, rapsen blomster. Et smukt syn! :)

    SvarSlet
  16. Kan godt forstå sommerfuglene i maven. Det er da også spændende at skulle starte på noget nyt, og ikke mindst starte på noget, du ønsker dig rigtig meget. Ønsker dig en rigtig god fornøjelse med det, der starter nu :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.