søndag den 15. maj 2011

Og så cyklede vi ...


Kender du det? Man gør som man plejer. Jeg løb en god tur i går eftermiddag, en af de korte, hurtige, og tog mig et velfortjent bad bagefter. Så gik jeg i køkkenet og forberedte aftenens måltid. Hjemmelavet pizza og en god salat. Vi drak rødvin og hyggede os ved bordet. Ryddede op. Og eftersom vi ikke havde selskablige planer lørdag aften, lavede vi te og satte os ind i sofaen. Hygge!

Og hvad så? Så tænder man for fjernsynet. Der må vel være et eller andet at se. Og det var der selvfølgelig også, det var jo den store Melodi Grand Prix aften. Bortset fra, at hverken kæresten eller jeg er til MGP. For mig er musikken fuldstændig ligegyldig. Ja, det er et flot show, men det gør ikke noget for mig. Sorry. Så vi fandt en film frem på DVD, en thriller og havde lige sat den i, da jeg kiggede ud af vinduet og så den smukke majaften, som lå som et drømmetæppe over landskabet. Solen skinnede fra sin lave aftenposition, markerne var grønne og bølgede i vinden. Himlen var klædt i alverdens farver og så på visse steder ret dramatisk ud. Men der var ikke regn i sigte.

Så blev jeg ramt. Udlængsel. Jeg har svært ved at være inde, når vejret er godt udenfor. Jeg elsker det udendørs, men det var jo altså ikke sådan en aften, hvor man sidder ved bålet i haven. Det var for koldt til det. Man burde tage sig en cykeltur, sagde kæresten og da ordene havde lydt, blev de adlydt. Selvfølgelig! Vi skulle da ud og cykle i forårsaftenen i stedet for at sidde i sofaen, hvor vi uden tvivl og inden længe begge to ville falde i søvn ovenpå det gode måltid og den røde vin. Så vi fandt cyklerne frem og de fik deres 2011 debut på en tur rundt i området. Bare en lille tur. Vi var jo nybegyndere igen. Bare en tur, hvor man nyder lyden af rullende hjul og mærker vinden i cykelhjelmen. Ser landskabet sejle forbi, marker, træer og blomster, frodighed og herlighed. Himlen beholdt sit dramatiske look og var et syn for guder. Og for to mennesker på cykler, som nød hvert sekund. Det gjorde godt!

Da vi kom tilbage, var vi friske og glade. Vi faldt ikke i søvn på sofaen. Vi drak te og så film. Og nu er cyklerne klar til flere skønne ture ud i det blå.

God søndag. Nyd din dag og tag for dig af forårsretterne. Snart bliver det sommer. Men først skal vi en tur til København. Bare gå og se og spise et sted. Jeg savner nemlig min by! ;)

11 kommentarer:

  1. Så herlig!! Kanskje man burde ta seg en sykkeltur hver gang man har spist et bedre måltid, for å kvikne til isteden for å sovne i sofaen! :)
    Det høres veldig idyllisk ut!

    Kos deg masse i København idag! Dere er flinke til å gå ut å spise :).

    Klem Einy

    SvarSlet
  2. Det var da en god beslutning! Jeg nyder også som oftest en gåtur om aftenene og det giver god energi til resten af aftenen.
    God tur til Københaven!

    SvarSlet
  3. Jeg så kun sidste del af den sidste semifinale, hvor der blev vist et kort glimt af de enkelte landes præstationer. DET VAR RIGELIGT.

    SvarSlet
  4. Jeg har det på samme måde. Det er umuligt for mig at sidde inde og se fjernsyn, når lyset udenfor lokker. Min cykel skal også ud af stalden nu. den trænger til bevægelse - og det gør jeg også.
    Rigtig god søndag til dig:-)

    SvarSlet
  5. Så koselig!!
    Jeg så heller ikke MGP, men fikk med meg vinnermelodien, og den var elendig, så det må da ha vært noe bedre med der...
    Du bor i et sykkel-rike, så det blir nok flere turer, tenker jeg;)
    Nyt søndagen, klem fra meg;)

    SvarSlet
  6. Det høres ut som en helt rikitg ting å gjøre :-) Høres ut som om dere hadde en veldig fin vårkveld :-)) Det ble thriller på oss i går kveld også (heller enn MGP) - og jeg blir skikkelig redd av slike filmer :-P Hmm lurer på om ikke jeg også skal sjekke sykkelen min i dag. Jeg skal på kino i dag og se filmen "Saras nøkkel" - jeg har lest boka, og er spent på filmen. Det er ei bok jeg virklig anbefaler.

    Ha en flott dag - klem Siv

    SvarSlet
  7. Dejligt at I kommer op og ud på cyklerne, når vejret og foråret lokker. :-) Holder selv heller ikke MGP ud, og så var det en meget sløj aften. Enig. Brugte lidt tid i Blogland, inden der blev smidt en dvd på.
    Knus og god tur til byen :-)

    SvarSlet
  8. Så lurt:-)) Blir altfor skjelden at man rusler en tur når man har nytt et godt måltid. Da siger man gjerne ned og drøser i soffan. Men når vi er i syden jo da...eter og drikker vi godt for så å rusle en tur....Ha en nydlig søndag - jannetove

    SvarSlet
  9. Det lyder vel nok dejligt ,at I er begyndt at cykle. Vi er jo også begyndt efter den lange vinter og nyder nu næsten hver dag en tur på to hjul. MGP er heller ikke noget for os :-)
    Klem og ha' en go' aften!

    SvarSlet
  10. Man opplever verden rundt bedre på sykkel, ved at man kan kjenne luktene fra naturen, vind i håret, se detaljene rundt osv.
    God ide på en vakker vårkveld, istedet for å slumre på sofa'n.

    SvarSlet
  11. Sikke en dejlig aftentur på cykel! Det er lige, hvad man burde gøre sådan en smuk majaften... vi hyggede til MGP med kage og lidt vino, det var nu heller ikke helt ringe (selvom musikken var virkelig virkelig slem!!)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.