lørdag den 14. maj 2011

Folk og røvere og Barcelona


Lørdag morgen med solskin og kaffe og en blog, som nu fungerer igen. I går gik Landsbyen i sort, solformørkelse lagde sig som en prop over hele byen og ingen kunne foretage sig noget som helt. Handlingslammede. Afventede og en smule frustrende måtte landsbybeboerne se til, mens mystiske opdateringsmænd brød ind i deres huse og tog for sig af retterne. De var især ude efter én ting. Noget som åbenbart har stor værdi på det sorte marked. Indlæg fra torsdag d. 12. maj. Og var der ovenikøbet gode kommentarer tilknyttet netop de indlæg, så var de i ekstra høj kurs. Således forsvandt samtlige indlæg fra den 12. maj. Tyvstjålet. Og kommentarerne blev også båret væk som sjældne kunstværker, mens beboerne kun kunne se hjælpeløst til. Og hele dagen, fredag d. 13., var der mørkt og nærmest uhyggeligt stille i landsbyen. Ingen kunne gøre noget. Bare vente. Se til, mens deres hjem blev berøvet.

Først ud på aftenen kom der igen liv i landsbyen. Beboerne fik tændt lys og skrevet sig ud af frustrationerne. Men indlæg var fra 12. maj var væk. Ring til politiet, var der nogen, som foreslog, men politiet kan intet gøre i denne sag. Forsikringsselskaberne melder force majeur. Hvad der lige skete vil stå tilbage i uvishedens bog som mærkelige tegn og symboler, ingen kan tyde. Heller ikke Blogger. De har haft problemer med deres programmeringskoder, må man sige. Jeg siger bare øv. For jeg havde nogle gode kommentarer tilknyttet mit 12. maj indlæg om Barcelona, som nu sælges til høj kurs på det sorte kommentarmarked. Insiderviden om Barcelona!

Så nu må jeg selv læse mig til resten. Bøgerne er klar. Litteratur om Spanien og Barcelona er købt samt Havets Katedral af Ildefonso Falcones, som jeg har fået anbefalet at læse inden afrejse. Den handler om bohemekvarteret i Barcelona og den foregår helt tilbage i 1300-tallets Barcelona. Den glæder jeg mig til. Men først skal jeg alså lige have afsluttet Lucifers Evangelium af Tom Egeland, så mon ikke der står læsning på programmet i dag? Jeg vil tage i sommerhus og nyde weekenden dér! ;) Megans sommerhus.

Ha' en dejlig lørdag. Og sørg for at låse jeres gode indlæg inde bag lås og slå og værn om kommentarerne. Lav back-up!

10 kommentarer:

  1. Ja, mærkeligt hvad de vil gøre med alle de kommentarer!!

    SvarSlet
  2. Ja, vi skal huske at lave back up, men det hjælper ikke på kommentarerne. Jeg gætter på, at Blogger har været ude for at hacker-angreb. Det er nu sjældendt der er bøvl - så skulle du se i DR, hvor jeg arbejdede ;O)
    Klem og god lørdag!

    SvarSlet
  3. Kommentarerne er guld! Så må vi gemme dem i vores hjerter ;)

    SvarSlet
  4. : ) jeg det tar det ikke så tungt.. mine innlegg kom hjem men ikke kommentarene.. de ligger likevel i min e-post : ))

    ha en dejlig weekend: )

    SvarSlet
  5. Jeg er heldig, for mine kommentarer ligger i min indbakke :-)

    SvarSlet
  6. Godt at ting fungerer nu, i alle fall, men synd for de/dere som mistet innlegg og kommentarer dere satte pris på.

    Havets katedral er en fantastisk bok; jeg elsker bøker om Spania, om Barcelona kanskje i særdeleshet...

    En annen roman om Spania er Hjemkomsten, av Victoria Hislop; har du lest den? Den er også veeeldig, veeeeeeldig god!

    Ha en god helg, Lene.
    Klem

    SvarSlet
  7. Du har en vidunderlig magisk omgang med ord Lene, vil du ikke nok skrive den bog så hurtigt som muligt.
    Ja ærgelserne er til at få øje på efter det nedbrud, men heldigvis fandt jeg min blog igen, den var ellers pist væk på et tidspunkt.
    Barcelonalyder fantastisk, var der ikke noget med et Salvdor Dali museum i Barcelona også?
    I kærlige tanker, god weekend.

    SvarSlet
  8. Bare frustrende.. Ikke så meget andet at sige til sådan en oplevelse. Håber du får masser af tips til Barcelona igen. Må selv melde pas. Dér har jeg desværre ikke været. Endnu! ;-)
    Knus og god lørdag

    SvarSlet
  9. Skjønner det har vært kaos her inne i landsbyen; jeg har vært bortreist, så fikk det ikke med meg.
    Har du fått et sommerhus??..så koselig;) Var inne og tittet:)
    Nyt helga, klem fra meg;)

    SvarSlet
  10. Så merkelig med blogger. Jeg har et innlegg, der ikke alle kommentarene kommer frem, men jeg har fått dem på mail......
    Jeg var en av dem som skrev en hel del om barcelona i det forsvunnende innlegget. Send meg n mail, så kan jeg heller gi deg noen stikkord og råd der.
    En riktig fin lørdagskveld ønsker jeg deg.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.