søndag den 10. april 2011

Weekend


Søndag morgen, solskin og fuglesang. Foråret tager for alvor et godt greb om situationen og meteologerne lover dristige temperaturer i dag. Jeg tænker sidde i haven. Jeg tænker løbetur sidst på formiddagen. Uden jakke. Min mor kommer på besøg og skal hentes på stationen ved middagstid, så jeg forestiller mig eftermiddagen tilbragt i haven med kaffe og god snak. Lidt sol på snudeskaftet, så jeg lige kan vedligeholde den fine solbrændthed, jeg fik i Spanien. Den slags har det jo med at forsvinde i gråvejr. Og det føles godt at have fået lidt farve. Jeg føler mig lidt sundere og lidt mere sommerlig.

Det var en fin dag i København i går. Solskin fra morgenstunden og hustage mod blå himmel. Jeg mødtes med veninden på Hovedbanegården, og vi gik op af Strøget, blandede sig med menneskemængden og smuttede en tur ind på Café Europa. Folk sad udenfor på pladsen i solen, men eftersom der ingen ledige pladser var, tog vi taknemmeligt et bord indenfor. Snak og caffe latte. Der sker noget med byen i april, når solen skinner. Folk myldrede frem og pludselig er vi mange. Cafeer og restauranter havde rykket bordene udenfor og heldige var de, som kunne tilbyde en solskinsplads. Vi var som sultne hyæner, der hungrer efter at sidde i solen, mærke varmen og føle sig som født påny midt i byen på en lørdag.

Vi fik shoppet lidt og spiste frokost på en fantastisk god fiskerestaurant. Det var egentlig helt tilfældigt, at vi kom forbi, men vi var enige om at vi ikke gad den sædvanlige caféfrokost. Hvor heldigt af Fishmarket så pludselig lå dér og fristede. Min veninde havde hørt god omtale af stedet og vi besluttede os for at gå ind. Det fortrød vi ikke! Vi fik en superb betjening og det skønneste måltid mad længe. Grillet kulmule. Uhm, det var virkelig guf og vi nød hver en bid og et glas koldt hvidvin. Udsigt til Kongens Nytorv. Forår i staden.

Nu frister søndagen. Det gælder bare om at tage hul på den. Nyde kaffen. Lade der gå et par timer, hvor hundene blandt andet skal luftes, og så snøre løbeskoene. Afsted. Fordi jeg kan!

God søndag!



13 kommentarer:

  1. Fordi du kan ! Magtfulde ord. Du kan løbe, du kan nyde, du kan leve det liv du vil :-)

    SvarSlet
  2. En dejlig tur i staden Lene, og vejret var bestemt med jer, jeg indtager staden i dag. nærmere bestemt Hørsholm hvor jeg skal mødes med andre kursusdeltagere fra kurset "fra ønskedrøm til opfyldelse" så der skal snakkes Loven om Tiltrækning i dag.
    Dejligt at du igen kan løbe uden smerter.
    I kærlige tanker, god Søndag.

    SvarSlet
  3. å får en deilig dag du har hatt : ) har kun en eneste gang vært i Kbh.. jeg vil gjerne tilbake igjen.. flott bilder : ))

    ha en hyggelig dag : ) klæm

    SvarSlet
  4. Du kan løbe.
    Super søndag til dig og hundene.
    Knus

    SvarSlet
  5. ....åhhhhja København i april. Jeg var der torsdag/fredag og på trods noget nær sandstorm var der alligevel gang i fortovscafeer og forårsstemning.
    God søndag :0)

    SvarSlet
  6. Skulle gjerne vært i Køben igjen, og spesielt når været er slik du beskriver det..hørtes herlig ut!
    her er det kald vår idag igjen, så nå satser jeg alle værkort på påska;)
    Nyt dagen idag, klem fra meg;)

    SvarSlet
  7. :) Åh... ha en skjønn søndag kjære danske venn! Cafe Europa såg vårlig ut... vi var der før jul og det var jammen koselig der da også.. men utebord og vårstemning er jammen ikke til å forakte :)

    Gooood klem

    SvarSlet
  8. Jeg MÅ snart komme meg til København!! Det høres og ser ut som en flott by :). Det høres ut som du hadde en perfekt lørdag!

    Det er en herlig tid vi er inne i nå!! Solen skinner og det gjør så innmari godt for kropp og sjel...fuglene synger og blomstrene slår ut i blomst! Herlig :)

    Ha en super søndag! Så koselig å få besøk av moren din.
    Her skinner ikke solen idag, men det er likevel varmt og godt. Så nå skal vi snart ut på tur.

    Klem

    SvarSlet
  9. Ja vejret har været fantastisk i dag. Vi har arbejdet i haven og indendøre hele formiddagen. NU nyder vi friskbagte boller og en kop kaffe inden grillen skal tændes om lidt :) Nyd dagen med din mor. Knus

    SvarSlet
  10. København in my heart!!! Den som kunne komme dit i april!!
    Men her er det sommerfornemmelser om dagen, og dagene kan endelig nytes utendørs!!!
    God løpetur, Lene.

    SvarSlet
  11. sukk, Køben...du kan å friste du ;) og ejg må jo kjøpe emg mere mose...

    ble sol i min hage og tilslutt idag, herlig og et glass vin der under taket mens kveldsregnet selvfølgelig måtte komme...

    klem til deg

    SvarSlet
  12. Skønt lige at få frisket stemningen i Kbh's solskinsatmosfære op!!
    Hvor er jeg glad på dine vegne for at du er tilbage i løbeskoene, du kan tro at jeg forstår hvad du har været igennem af frustrationer!!
    Knu og hav en god uge.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.