torsdag den 21. april 2011

Udflugt over broen


Dagen er vågen. Solen skinner og det er helligdag. Påske. Men i vores naboland mod øst holder de ikke påske endnu. De er så småt begyndt at tænke på at åbne deres små butikker og gode steder. Der serveres kaffe på torvet i Lund. Og om nogle timer står jeg lige dér midt på torvet sammen med to gode veninder. En tur til Sverige. Det har vi talt om længe. Det gør vi snart, har vi sagt, lad os få koordineret. Nu er det gjort og dagen er oprandt. I dag tager vi over broen ledsaget af fuld sol og blå himmel. Hvor heldig har man lov at være?

Hundene er luftet. Kaffen nydes med sol gennem vinduet. Fuglene sørger for underholdningen. Melodien er i dur, lystigt kvidrer de om kap med hinanden, mens knopperne på træerne bliver størrere og landskabet grønnere. Nu er det forår! Ja, faktisk så meget at det næsten minder om sommer. I går eftermiddag sad jeg ude i solskinnet med kaffe og krimi. Det føltes som en sommerdag i juli. Og eftermiddagens løbetur var en af de varme. Nu kan jeg huske, hvordan det er at svede. Men det gjorde godt. Som altid. Og da aftenen bankede på, tændte vi op i grillen og skænkede et koldt glas hvidvin. Der manglede bare danske jordbær og nye kartofler. Men det kommer. Et skridt af gangen!

Ha' en dejlig skærtorsdag. Jeg er i finde i Sverige med hende her og hende her. Og jeg glæder mig, ja jeg gør! :)

7 kommentarer:

  1. Så hyggelig, og sammen med to andre kvinner. dere må ha en fin tur.
    Jeg skal snert kjøre datteren til stallen, og så dra til en venninne. Vi skal først gå en lang tur, og så skravle og strikke litt sammen. Det er deilig å ha fri!!!!!

    SvarSlet
  2. Kos dere i nabolandet, Lene, det høres ut til at det kommer til å bli en deilig dag!

    Det høres også ut som gårsdagen var fin; det må være deilig å kunne nyte våren ute i hagen allerede nå; det er nesten en form for utopi her jeg kommer fra. Men vi nyter ferien også her, med god mat, famile rundt oss og avslappende dager.

    Ha en god påske videre.
    Klem

    SvarSlet
  3. Det lyder som en dejlig rejse I skal ud på! Jeg ønsker jer en rigtig god tur :-)

    SvarSlet
  4. Det hørtes veldig fint ut med venninnetur til Sverige - kos deg skikkelig :-)

    Klem Siv

    SvarSlet
  5. Jeg ser for meg langsom rusling, kaffedrikking og vindus-shopping...Skikkelig koselig, med andre ord!

    Her ligger snøen fortsatt. Men i dag har jeg hatt min første (offisielle) hagedag. Planta om noen grønnplanter, satte ned noen løk ( i potter) og raka til og med! Jippi!

    Ønsker deg et minnerikt opphold.

    SvarSlet
  6. Håper du har hatt en herlig dag i Sverige med venninene dine :)

    Klem

    SvarSlet
  7. Ojoj, vad härligt det låter. Dina ord! och att du är i Sverige! Synd det inte var längre norrut, för det är ju ett långt land vi lever i :) Vacker bild. Har aldrig ens varit till Lund..
    och tusen tack för dina ord om sömnen. Jo, jag får frisk luft varje dag. och ljus..det ser jag till, men ändå vill mitt huvud aldrig sova! Nu är det snart natt igen, och jag försöker bara strunta i det. Ska nog inte tänka för mycket. Men dagen har varit underbar här med. Strålande sol, lena strålar..kärlek i massor..
    Kramar Lycke

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.