tirsdag den 5. april 2011

Tirsdagsblanding


Jeg synes det er svært at komme ud af sengen. Måske er det sommertiden, som indhenter mig nu, hvor hverdagen igen har taget over? Nu, hvor jeg ikke længere trækker gardinerne fra og ser ud på en lovende himmel uden skyer, gule husrækker og en appelsinplantage med duftende blomster. Nu, hvor jeg igen befinder mig på dansk grund og aprilvejret er lunefuldt. Jeg er ikke rigtig landet endnu. Duften af Spanien og den gode følelse af solskin på nøgen hud hænger ved som harpiks, man ikke kan få af fingrene. Gråvejret udenfor er en ubamhjertig kontrast og virker som en altfor brat overgang. Som tæppefald ved en teaterforestilling, der bare ikke må slutte. Fordi den er for god til bare at slutte her. Det forekommer meningsløst. Nærmest ondt. Men ikke desto mindre.

Nu er det jo, at jeg skal tage hul på de små historier, der dukkede op i Spanien. Fortælle om gode dage og oplevelser. Og det vil jeg meget gerne, men ikke lige nu. Det kommer dryppende, som den regn, meteologerne har lovet os senere på dagen. Ferien kan sagtens genfortælles i små farvestrålende indlæg, men jeg er nødt til at have fokus på hverdagen nu. Ellers drømmer jeg bare videre og bliver småked af igen at befinde mig på dansk grund, når jeg egentlig har lyst til at sidde og skrive under fjerne himmelstrøg og har fået en indsprøjtning af noget, som kun puster til den ild. Men jeg tænker en dag. En dag er det mig, som har lejet et hus ved Middelhavet og sidder og skriver til lyden af bølgeskvulp, mens solen danser og kaster lys over havet. En dag er det mig, som køber grøntsager på et marked i nærheden og laver et fantastisk måltid om aftenen, mens jeg drikker iskold hvidvin og sukker veltilfreds over de gode ord, jeg har fremtryllet tidligere på dagen. Som henter gæster ved bussen fra lufthavnen og viser dem mit lille paradis. Fordi det er muligt. Fordi alt er muligt og fordi jeg har en plan, der lige nu er så skrøbelig som regndisen over markerne.

Jeg løb min første rigtige tur i går formiddag. Efter at have løbet adskillige gange i Spanien - men med måde - snørede jeg løbeskoene og begav mig afsted på en tur, der føltes så godt, at jeg fik tårer i øjnene. Nu kan jeg igen! Små 4 kilometer uden smerter og med en fantastisk følelse i hele kroppen. Hvis jeg sørger for at lave min styrkeøvelser, lidt yoga og svømmer to gange om ugen, så er der også plads til løb. Min krop er blevet stærkere og min holdning er anderledes. Det føles godt! Nu forstår jeg, at en skade som min faktisk godt kan være en slags gave, som Karina dengang påpegede. Min krop sagde fra og bad om at blive styrket. Det er den blevet. Og jeg føler mig virkelig stærkere. Svømningen gør utroligt godt og i aften skal jeg afsted igen.

Ha' en dejlig tirsdag! :)

6 kommentarer:

  1. Det må være svært at komme tilbage fra sådan en oplevelse.
    Men tænk, hvor meget den uge har givet dig !
    Dagen i dag er grå og det kan være svært at komme op ( også jeg :-) )
    - og nu kommer jeg til at sidde hér og læse med hos dig, hvor jeg ellers burde være på vej til arbejde !!
    Men måtte lige høre nyt fra min savnende Spaniensfarer :-)

    SvarSlet
  2. jeg er bare stum.. fordi jeg har vært der.. i Alfaz.. vi hadde et lite hus der.. og jeg savner det !! men det er fortid..

    man kan merke at du har hatt det godt.. at det har gjort godt.. varme gjør noe med kroppen.. og lyset noe med sinnet : ))

    det gleder meg å høre at du har funnet rytmen, at du igjen løper med vinden : ))

    ha en super dag.. klæm fra mæ som gjerne skulle sittet på stranden i Albir nå : ))

    SvarSlet
  3. Ja tenk å ha eit lite hus i ein liten by ved middelhavet - berre leve det gode liv - det skulle vore deilig.

    Men det er også deilig å ha draumane - livet ville vere fattig uten.

    Så godt at du kjenner at formen er stigande.
    Ha ein god dag og klem
    jannetove

    SvarSlet
  4. Det er dejligt at læse, at du kan løbe igen! Og helt uden smerter og med en krop der er blevet stærkere.
    Ja, tænk at leje et hus ved Middelhavet - det må være så skønt, at du kunne skrive til lyden af bølgeskvulp, mens solen danser og kaster lys over havet. Og kender jeg dig ret, gør du alvor af din smukke drøm.
    God tirsdag til dig, Megan, klem!

    SvarSlet
  5. Nåeh Lene....det er en kold tyrker at komme hjem til. Det er da næsten også som om foråret har fortrudt og er vendt om igen. Sidder her og drømmer mig væk med indre billeder på nethinden af dine beskrivelser af hav, sol og varme middelhavsvinde. Åh, hvor jeg kender det, at kan blive ked af det, når noget godt er slut. Men en dag er det dig, der ......det tror jeg på :-)

    SvarSlet
  6. Godt at du er kommet igang med løb igen Lene, og ingen tvivl om at smidighedsøvelser med yoga og svømning er rigtigt godt for kroppen.
    I kærlige tanker, god tirsdag aften.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.