fredag den 22. april 2011

Miri, Megan og mig


I dette tilfælde er mig altså Sidse. For jeg er jo Megan. Og så er forvirringen total på denne solskinsramte morgen i april. Men faktisk er det ikke så svært. Det er egentlig ganske enkelt, for det var os tre, som var på tur i går. Og turen gik, som du måske læste lidt om i går, til vores naboland Sverige og en smuk universitetsby Lund, der ligger som et smørhul i Skåne. En by fuld af liv og venlige mennesker, studerende, unge, gamle og danskere, der som os var taget over broen for at nyde skærtorsdag sammen men svenskerne, der endnu ikke var gået på påskeferie. Forretninger havde åben, gaderne summede af liv og caféer og restauranter havde travlt med at få borde og stole sat udenfor. Det var jo sommer. Sådan da. Og folk vrimlede ud fra gader og stræder og samledes på torvet, der blev serveret kaffe og kanelboller i rigelige mængder og senere hen frokostretter.

Det var en dejlig dag. Tre kvinder med hygge på agendaen. Så snart bilen var parkeret, fandt vi en café med borde i solen. Vi drak latte og spiste kanelboller, for det hører sig ligesom til. Så gik vi rundt i gaderne, kiggede på forretninger, påskepynt, tøj og ting. Bøger. Og vi spiste frokost på en indisk restaurant, eftersom Sidse var blevet så forkølet og stærk mad kan være med til at brænde den slags dårligdomme af. Stakkels Sidse. Der blev snøftet lidt, men hun klarede turen.

Dagens højdepunkt var en tur i Botanisk Have. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at træer og blomster var sprunget ud i den grad. Det var jo majtilstande! Vi lod os fortrylle af dufte, farver og sanselige indretninger. Der var mennesker overalt, haven blev brugt på bedste vis og græsset måtte betrædes. Det hele var ligesom indrettet på at blive brugt og beundret og det blev det. Vi satte os lidt på en bænk i solen. Vi vandrede mellem blomsterbede og udtalte latiske navne. Tog billeder. Og da vi havde set og gået nok, fandt vi endnu en lille café og sluttede dagen af med en god kop kaffe og et lille hvil. Inden turen gik tilbage til broen og Danmark og resten af påskeferien, som jo faktisk er lige nu.

Og i dag skinner solen sørme også og påskesommeren fortsætter. Jeg har en løbetur på programmet og ellers står den på læsning. Jeg skal tilbage til Sverige, til Stockholm, og mordene i Gamla Stan. Ledsaget af kaffe, solcreme og briller. God fredag!






14 kommentarer:

  1. Åååh altså - Sverige...

    SvarSlet
  2. Det var jo en dejlig tur. Tak for selskab. (c:

    SvarSlet
  3. Årh, hvor lyder det som en genial dag!
    Og sikke nogle fine fotos - Sverige Rocks :-)
    Rigtig god krimi-hygge-dag i haven.
    Kh. Eva

    SvarSlet
  4. Åhh, sikke en skøn tur i har haft! Dejlig langfredag til dig.

    SvarSlet
  5. Det lyder skønt! Jeg har også planlagt en Sveriges-tur med en veninde - vi skal gøre Malmø usikker og se alle de listige steder :-) Klem

    SvarSlet
  6. Nydelig blomster, gleder og bilder! (:
    Skulle så veldig gjerne slått følge med dere på den turen...
    Er glad for at jeg fikk en liten omvisning via bloggen din her, i alle fall. (:

    Fortsatt god påske!
    Ha fine dager.
    KLEM.

    SvarSlet
  7. Sikke dejlige billeder og sikke en skøn dag, I har haft. Jeg elsker den slags dage OG Sverige... ;-) Go' fornøjelse med krimi'en...

    SvarSlet
  8. For en hyggelig tur dere har hatt. Det er deilig å komme utenfor landegrensene av og til.....jeg lengter til København nå på våren. Men så drar jeg nå dit igjen i september.
    Ellers hygges det godt her hjemme for tiden.

    SvarSlet
  9. Det høres i sannhet ut som en deilig dag, Lene. En slik som gjør godt i sjelen i lang tid etterpå.

    Ha det godte; med løping og krim på programmet borger det for enda en fin dag.
    Klem

    SvarSlet
  10. Så fine bilder fra botanisk hage, og som det blomstrer. Nydelig!
    Høres ut som dere hadde en flott og koselig tur til Sverige.

    Jeg har vært i Sverige i dag, på besøk hos slektninger. Vakkert og varmt vær og en fin tur.

    Riktig god påske til deg :)

    SvarSlet
  11. Åh, hvor lyder det dejligt. Tænk at bo så det kan lade sig at gøre at køre over sundet! Kom, maj, du søde milde!!

    SvarSlet
  12. Skøn læsning...God påske til dig.
    Knus

    SvarSlet
  13. Det lyder som en rigtig dejlig ose tur med gode oplevelser på programmet og rigtigt godt vejr tillige, dejlig læsning Lene.
    Rigtig god påske til dig og dine.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.