torsdag den 14. april 2011

Kan jeg det?


Tror du på, at du selv kan påvirke, hvordan andre mennesker ser dig? Hvordan de reagerer overfor dig, føler sågar? Jeg har læst i en bog, at du ved at sende kærlige tanker til en person i sin omgivelser aktivt kan få indvirkning på, hvordan personen behandler dig. Hvis du f.eks. har en chef, som tilsyneladende ikke bryder sig synderligt om dig og som du i virkeligheden synes at et dumt svin (for at sige det lige ud), så kan du ved at sende ham kærlige tanker, ændre hans syn på dig. Ja, du læste rigtigt. Du sender kærlige og positive tanker, vibrationer, i hans retning. Tænker på ham positivt i stedet for det modsatte. Hvis han har gjort noget, som har gjort dig vred og bitter, tilgiver du ham. Udviser forståelse. Medfølelse. Overskud.

Jeg har tænkt mig at prøve i dag. Kan jeg virkelig være med at sætte dagsordenen, så den bliver positiv og imødekommende? Kan jeg på forhånd beslutte, at det møde, jeg skal til i København, bliver en god oplevelse? For sandheden er, at jeg ikke har specielt lyst til det møde. Men det er noget, jeg skal. Noget, man skal, når man er i min situation, indtil den dag vingerne er bæredygtige og man flyver. Letter fra jorden og gør sig fri. Fri som fuglen. Jeg tænkte positivt på mødet, inden jeg stod op. Jeg forsøger at fortsætte de gode vibrationer. Tænker, at det bliver en god oplevelse og at jeg, selvom jeg ikke umiddelbart kan bruge indholdet til noget i forhold til det, jeg vil og ønsker mig, alligevel kan få nogle gode ideer.

Når jeg har drukket min kaffe og skrevet mine ord, går jeg i bad. Jeg har allerede gået med hundene, en tidlig morgentur. Når jeg har været i bad, tager jeg noget tøj på, jeg befinder mig godt i. Ordner hår. Lægger make-up og gør mig klar til dagen og en togtur til staden. Positiv og imødekommende. For har jeg egentlig grund til at være andet? Jeg vil prøve. Nu og fremover. Kan jeg virkelig gøre en positiv forskel og bringe overskud og glæde med til mødet, så det bliver en god oplevelse for begge parter?

Tiden løber gennem fingrene på mig som sand. Morgenen stiger op i horisonten og er sørme i selskab af solen. Den vil gøre godt efter et par kølige dage med regn og rusk og tilstande, der mindede mere om vinter end forår. Jeg rejser med tiden. Sejler på mit gode skib og destinationen er hovedstaden København. Ha' en dejlig dag! ;)

17 kommentarer:

  1. Ja,det tror jeg men det kan være søren så vanskelig..... starter idag jeg og, takk for inspirasjon!!!

    Lykke til på møte i Køben; tenk den mosen min lever enda men begynner bli tørr...må ta en købentur igjen:D

    Stoooor klem fra meg

    SvarSlet
  2. Slik tror jeg det er, så lykke til i København!!
    klem fra meg;)

    SvarSlet
  3. Det lyder dejligt at du gør dig det behageligt Lene og søger efter ting der gør dine tanker mere positive, om du, hvis du inderst inde ikke bryder dig om en person, kan få vedkommende til at "svinge med dig" er nok tvivlsomt, da det ikke er tankerne, men følelserne du tiltrækker med, og dem kan du ikke snyde med dine tanker, der bliver du gennemskuet, hvis dit syn på personen er negativt vil dine følelser ikke svinge for den pågældende person og dermed ikke tiltrække.
    God dag til staden og godt møde, husk øvelsen for dig selv, "ville det ikke være rart hvis dette møde forløb godt og til mit eget bedste".
    I kærlige tanker, god Torsdag.

    SvarSlet
  4. Spændende eksperiment !
    Jeg glæder mig til at høre om det virker.
    Men det kræver godt nok overskud og diciplin..
    Rigitg god tur :-)

    SvarSlet
  5. Jeg ønsker dig lykke til - kender selv problematikken og håber, din teori holder vand. Fortæller du, når du kommer hjem igen?
    Varme klem!

    SvarSlet
  6. Hmmm...lyder spændende. Selvfølgelig får man tilbage af det, man giver/udstråler - men i og med du ikke bryder dig om vedkommende, er det her hele øvelsen ligger...i øvrigt enig med Michael --og glæder mig til at høre hvad du får ud af det! Held og lykke!

    SvarSlet
  7. Jeg tror på det, men nogen gange er det svært at fastholde sig selv og sine gode intentioner.
    God dag og møde :-)

    SvarSlet
  8. Gi et smil og du vil få et smil tilbake. Det virker iallefall når man er ute å går tur og smiler til fremmede. Men litt mer usikker på om man kan klare å få frem så gode følelser inni seg for et menneske man egentlig ikke liker - gode nok til at den andre ikke gjennomskuer.....

    Uansett min venn - til et møte tror jeg at du med positive tanker kan komme langt. Lykke til og en god dag til deg:-))

    SvarSlet
  9. Det tror jeg faktisk godt man kan, Lene.
    For hvis du behandler et andet menneske overstrømmmende sødt, venligt, varmt (og sender gode vibrationer) KAN dette andet menneske ikke behandle dig som skidt på jorden... og hvis dette andet menneske gør, så er det måske på tide at overveje, om det virkelig er værd at opretholde kontakten - - også selvom dette menneske muligvis har stået én nær - - eller er familie....
    Jeg håber det går godt med mødet.
    Sender positiv energi i din (jeres) retning.
    Knus fra Eva

    SvarSlet
  10. Jeg håber, at du kan, Megan. God tur til København... :-)

    SvarSlet
  11. For nylig læste jeg i "Gudindens Genkomst" om end lille øvelse - et ottetal. At man visualiserer et ottetal og placerer sig selv i den ene ring og den anden person i den anden ring. Ideen er så at man "mødes" i krydset mellem de to cirkler og ikke "kan" invadere hinandens personlige space. "JEg er mig og du er dig". Glæder mig til at høre om eksperimentet... HEld og lykke på rejsen! ;o)

    SvarSlet
  12. NEJ, det tror jeg absolut ikke på. Men jeg håber selvfølgelig, at din udstråling hypnotiserer modparten til at sige: "You are my man!"

    SvarSlet
  13. det tror jeg absolut på !! når man tenker positivt endres vår aura og dermed også andres holdning til oss..

    hell og lykke med møtet !! knus

    SvarSlet
  14. I det omfang du kan mærke en positiv følelse eller indstilling, tror jeg på det. Jeg tror på, at du kan bevidst kan sigte mod den følelse, men hvis ikke du kan få følelsen frem i dig, så kan du tænke nok så positivt. Men det du mærker, og det du kan holde fast i, når du står i det, tror jeg bestemt gi'r positivt igen. Held og lykke med det. Glæder mig til at høre, hvordan det er gået. Knus

    SvarSlet
  15. Takker for helsing hos meg - i tankene i dag - men på ordentlig om noen dager:-))

    SvarSlet
  16. Det der kan jeg også tro på, men det er nok veldig vanskelig å sende kjærlige og positive tanker til et menneske du egentlig ikke liker. Håper det fungerte for deg i dag da :-)

    Klem Siv

    SvarSlet
  17. Det lyder som et spændende eksperiment. Glæder mig til at høre om erfaringer og anden empiri.
    Knus ;-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.