søndag den 24. april 2011

Kaffe og knækbrød


Jeg tager den med ro her til morgen. Ingen grund til hastværk. God kaffe og knækbrød, en let morgenmad, så jeg kan løbe min tur sidst på formiddagen. En smule træt, for vi kom sent i seng i går. Vi tilbragte aftenen hos min bror og svigerinde "oppe nordpå", hvor vi var inviteret til grillhygge. Udendørs. Tænk at vi kunne sidde der på terrassen og først var nødt til at trække indendørs ved 20:30 tiden. I april måned. Det er virkelig sommerlige tilstande og det giver blod på tanden. Vinteren er langt væk nu. De tunge tanker er smeltet med sneen og risler nu i åen. Himlen er blå og humøret er ganske højt her fra morgenstunden, selvom trætheden ligger over mig som et let tæppe. For det er jo ikke en dårlig træthed. Den er dér bare. Og mon ikke den kan løbes væk lidt senere? Det vil jeg tro.

Jeg kan mærke den gode spanske vin og smage den vidunderlige oliventapanade, min bror havde lavet til os i går. Mærke aftensolen, som sank ned i horisonten og lugte bålet, hvis røg sendte sommerlige fornemmelser i vores retning. Og jo, eventyret og lysten til at rejse, ud, se og opleve var stadig til stede, men som flere af jer skrev i går, kan man jo sagtens foretage den slags rejser i fantasien også. Og gennem bøger. Der er mange muligheder. Alt i mens man tænker tanker om mulige fremtidige rejsemål, steder man gerne vil opleve, besøge, menneskemøder, dufte, kulinariske smagseventyr. Det starter med en tanke. Og hvad skal det ikke ende med, for jeg har mange! ;)

Men jeg klager ikke. Ikke det fjerneste! Påskevejret er skønt, solen skinner og fuglene synger. Kæresten og jeg tager afsted på vores eget lille eventyr sidst på eftermiddagen. Han har inviteret mig ud at spise og vi skal en tur ud på landet. En kro et sted. Meget mere ved jeg ikke, men det er også nok. Jeg glæder mig.

5 kommentarer:

  1. Her er det kaffe og muffins....Og sola skinner, fuglene kvitrer og bader seg i en nyvaske dam!!

    Her skal man ikke ut og jogge men derimot rake gress og løv fra plenen,mens kattene følger emd ;)

    Kos deg på kjærestetur med god mat og solskinn!!

    klm

    SvarSlet
  2. Kan en tanke tænkes, kan den også formes og manifesteres Lene, så det er bare at tænke på vidunderlige rejsemål og andre herligheder og så ellers tillade manifestationerne at komme til os.
    I kærlige tanker, god påskedag.

    SvarSlet
  3. Så koselig med en slik spennende tur!
    Her er det like før vi vender nesa mot byen, men sola skinner, så vi holder ut i det lengste;)
    Kos deg på tur;) Klem fra meg;)

    SvarSlet
  4. Kos deg i kveld, Lene, det høres kjempehyggelig ut!

    Klem

    SvarSlet
  5. Ja, mon ikke vinteren, frostgraderne og det kolde vejr synes langt væk i disse dage. :-) Hvor er vi heldige.
    Det lyder meget spændende med overraskelsesturen. Hvor mon I har spist henne?
    Knus :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.