fredag den 8. april 2011

En god dag


Det har været en overraskende fin dag. Trods stormfulde vejrforhold har jeg formået at holde mig på stien og har gjort de ting, jeg havde sat mig for. Jeg satte mig til tastaturet efter morgentur med hundene og mit brusebad og så flød ordene. En ny historie. Inspirationen opstod i Spanien, en ide, nogle mennesker, sanseligt og helt under huden på mig. Jeg skriver. Det føles så godt! :)

Ved middagstid træk jeg i løbetøjet og tog ud i skoven for at tilbagelægge mine 4 kilometer, som er distancen i denne uge. Jeg skal jo hele tiden huske mig selv på, at jeg er i genoptræning. Jeg slog min egen genoptræningsrekord og havde en fin tur. I skoven kan man heldigvis løbe uden at blive blæst helt omkuld! Og jeg gjorde det. Stolt af mig selv og glad fordi jeg er tilbage. I nye løbesko. Tilfældigvis købt i Spanien ;)

Svømningen er udsat til søndag. Jeg har trænet nok i dag. Skrivemuskler og løb. Og så har jeg kæmpet mig gennem strid kuling og stormfulde vejrforhold for at gå tur med hundene. Jeg ønsker mig spansk vejr! Jo, det gør jeg! Jeg hører, at det er fuld sommer på de breddegrader og jeg forstår egentlig ikke, hvad jeg laver her midt i stormen. Men sådan er livet. Og jeg kommer jo tilbage. Jeg har en plan!

Jeg holder blogpause i morgen. Jeg kører tidligt til København for at spise morgenmad med nogle venner og herefter går turen helt ind til centrum, hvor jeg skal mødes med en god veninde, gå tur, spise frokost. Hvis vi er heldige, finder vi et sted i solen. Hvis vi er heldige, holder vinden pause og giver os mulighed for at sidde udenfor på café og nyde foråret. For det er forår. Selvom vejret driller.

God fredag aften!

6 kommentarer:

  1. Høres ut som om du har hatt ei deilig dag - full av syssler som du virkelig liker å gjøre :-)

    Jeg lengter også etter litt varme nå (jeg var sikker på at våren var kommet, men nå tviler jeg litt), og ikke surt regn og storm som det er i dag. Eldstetøtta er i London, og hun ringte hjem og fortalte om 25 grader og lunsj i parken......

    Kos deg i København i morgen, Lene - God helg og klem fra meg :-))

    SvarSlet
  2. Her har det blåst i 2 dager nå, så det er umulig å sitte ute og nyte solen, som endelig har kommet!!!!
    Så deilig weekend du har. Du må nyte den godt, Lene. Og si "hei" til København fra meg! Jeg kjenner jeg lengtes til den deilige by.....

    SvarSlet
  3. Det er sol og stormen har lagt sig til blæst.
    Så mon ikke I får en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  4. Håber du får en skøn dag i København i dag :) Knus

    SvarSlet
  5. Nu er jeg atter opdateret. Hvor lyder det skønt med din rejse, og jeg misunder dig kun ganske lidt, det må jeg godt.
    Jeg er så spændt på at læse, om du har planer om at slå dig ned i Spanien - for en tid.
    vejret i går var vidunderligt, så jeg tror, at du havde en solrig lørdag i København. Gid søndagen må blive lige så varm og solrig også på dine breddegrader:-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.