mandag den 18. april 2011

Den skjulte husmor, Del 2


Den Skjulte Husmor. Jeg begynder efterhånden at tro, at det er titlen på en bog. En bog, som endnu ikke er skrevet, men som jeg passende kunne tage fat på, hvis det da ikke var fordi jeg allerede er i gang med noget andet.

Men altså, hende husmoren i mig. Hun holder sig godt skjult. Hun kan noget med gemmesteder og selvom vi legede tampen brænder flere gange i dag, mens jeg susende rundt med støvsugeren og følte mig vældig effektiv, så har hun det med at forsvinde ud i den blå luft. Lige pludselig. Now you see you, now you don't! Og efter støvsugen, lidt tørren støv af og en omgang vasketøj, der blev hængt ud i haven i vinden, så tog hun benene på nakken og løb. Og jeg løb med! Eller rettere sagt, det var jo egentlig mig som var smuttet i løbetøjet og pludselig befandt jeg mig på landevejen i solskin. Midt på formiddagen. Husmoren i mig var langt væk, nu var det løberen, som tog over. Tro mig, jeg prøvede skam at finde hende, men hun var som sunket i jorden. Og da pulsen kom op og musikken spillede, da løbeskoene trommede mod asfalten og jeg mærkede sol og vind og følte mig lyslevende, så glemte jeg alt om hende. Husmoren.

Måske er der allerede lavet undersøgelser om, hvor stor en procentdel husmor man har i sig? Min må ligge meget lavt. Og tro mig, det er ikke af ond vilje, jeg elsker når her er fint og pænt og ville ønske, at jeg kunne føle mig ligesom energisk og vedholdende, når jeg gør rent som når jeg løber, men det findes ligesom ikke rigtigt i mig. Jeg tror jeg er født sådan! Kvinde uden husmor, men med en god portion humor! ;D

Det var forresten en fantastisk dejlig løbetur. Jeg elsker det! Højt!

Og jeg fik jo støvsuget! ;)

6 kommentarer:

  1. Ak ja, måske er det det der er galt med os. Vi er født uden husmor! Den køber jeg straks:)
    Vi har nået en masse i haven idag og jeg har også løbet en skøn tur i det dejlige solskin, men da vi sad og spiste til aften og blikket fangede solstriben på køkkengulvet, så kom jeg i tanke om, at jeg skulle have støvsuget idag! Nårh, nu er det jo for sent, så det må blive imorgen:)

    SvarSlet
  2. Tenker du fikk gjort nok husarbeide!! Jeg tror det er direkte helsefarlig hvis husmoren viser seg for ofte, mye sunnere med en løpetur:O)
    Nyt kvelden, klem fra meg;)

    SvarSlet
  3. Min indre husmor viste sig også kun i korte glimt i dag, fik udrettet lidt og vupti så sad jeg og nød kaffe på altanen....:-)
    Dejligt vi er flere der er født uden husmor genet...
    Knus

    SvarSlet
  4. Jeg kender godt hende husmoderen. Hun dukker op en gang imellem (ikke alt for tit), og så får den hele armen. Men pludselig er hun væk igen - og lige nu kan jeg slet ikke finde hende. Hun er nok gået ud i det gode vejr... ;-)

    SvarSlet
  5. Den her husmor kan godt, når det skal være eller nullermændene er for påtrægne. Men når vejret - som i forårsvejret - endelig efter længsel har indfundet sig, så får skidtet lov at passe sig selv. Og alle triller ud af huset og bliver ude. Hele dagen. Med alskens gerninger og sysler. Eller i hængekøjen med en god bog. Ahhhh.....
    Knus :-)

    SvarSlet
  6. Husmora kom så vidt fram her i dag, men med sol ute var det hagen som trakk mest. Og der var eg heile dagen !! Vil ikkje vera husmor alltid eg !!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.