tirsdag den 5. april 2011

Altea og kontraster


Livet er fuld af kontraster! Sidste tirsdag sad jeg i solen på en restaurant i Altea. Vi havde bestilt tapas og skålede i kold hvidvin under blå himmel. Gode veninder og små spanske lækkerier serveret fra et nærliggende køkken og et hus, hvor der sad en forfatterinde udenfor med sin notesbog, ord og vin. Og det var hverken Eirin eller mig. Selvom det godt kunne have været sådan og selvom det bliver sådan en dag!

I dag regner det. Det er koldt og jeg har fundet vanterne frem igen. En barsk overgang til tidligt ustabilt forår og en skarp kontrast til det spanske solskin og dejlige dage fuld af varm velvære. Jeg har gået tur gennem regn og blæst, godt pakket ind og tænkt på, at sådan er livet. Kontrastfyldt.

Den dejlige eftermiddag i Altea, den gamle by, vinen, maden, det gode selskab er fortid, men er nu flyttet ind i et skab fuld af godtgørende minder. Man må godt tage dem frem og varme sig lidt ved dem på dage som denne. Gå turen endnu engang, traske op af stejle trapper og gennem trange gader fulde af charme. Lade sig fortrylle af gamle døre og vægmalerier. Blå kupler mod himlen og en duft af sødmefuldt forår, knopper på appelsintræer, orange, hvidt ...






9 kommentarer:

  1. Aaaaarh- eller hvordan man staver til en behagelig lyd :-)

    SvarSlet
  2. Snakk om at det er en annen verden! Der oppe på terrassen kunne jeg gjerne ha sittet, eller på en liten kafe i de trange gatene....drømmer...
    Nyt ettermiddagen i det danske klima, klem fra meg;)

    SvarSlet
  3. der har jeg vandret mange ganger : ).. sittet på kirkeplassen og tatt en kold en .. og beundret utsikten mot Calpe.. en anden verden Lene !! og den ligger der bare å venter på at vi skal våge å komme ut i den : ))

    deilige bilder .. tak !!!

    SvarSlet
  4. Nydelige bilder :-) Kan tenke meg at det var herlig å være i Spania nå :-D

    Vi trenger kontraster for å virkelig sette pris på det som betyr noe her i livet :-))

    Ha ei flott uke - klem Siv

    SvarSlet
  5. Åhhhh så flott - skulle gjerne vore der:-))

    jannetove

    SvarSlet
  6. Kan formelig fornemme duften av sommer, solskinn, spansk skinke, ost og solmoden appelsiner og oliven. Herlig! Jeg elsker den spanske solkysten, og slutter aldri å forbause meg over skjønheten i alle de små landsbyene, både i fjellene og ved sjøen. Arven etter maurerne kan i dag nytes på mange måter.

    Eia var vi der...

    Men det er sikkert godt å være hjemme igjen også, og som du sier: du har minnene, og dem kan du nyte nå som helst.
    Ha en fin kveld videre,
    Klem

    SvarSlet
  7. Nogle gange kan man godt forstådem, der lever i sydens sol om vinteren og nyder Danmark om sommeren :0)

    SvarSlet
  8. Jeg havde glemt, hvor dejligt der er i små sydlandske byer. Hvor kunne jeg godt tænke mig en tur til én af dem snart!!! ;-)

    SvarSlet
  9. Vidunderlige billeder Lene, jeg kan godt forstå at du har svært ved at finde det vekslende vejr herhjemme attraktivt,
    I kærlige tanker, god Tirsdag aften.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.