tirsdag den 8. marts 2011

På tur aldrig sur


Solen står op over den sidste forårsmorgen i denne omgang. Det siger meteorologerne. I morgen og de kommende dage skulle det blive ruskevejr, som i vindstød op til stormstyrke.  Måske vil der falde sne  og regne vil det i hvert fald. Skyerne er parat til at overtage den himmel, der lige nu tegner så flot for dagen. Så du forresten stjernehimlen i går aftes? Den var helt fantastisk. Der blev ikke sparet på de små lys, den ene stjerne efter den anden piplede frem og dannede de skønneste billeder og formationer. Troen og håbet tager let på langfart sådan en aften. Vidunderlige natur!

I dag skal vi også på langfart  sådan da. Vi skal en tur til Sverige sammen med vores mødre. Svigermortur! Vi tager afsted forholdsvis tidligt og kører først til København for at samle min mor op. Så går turen over broen og langs med kysten til Ystad. Hilse på Kurt Wallander måske. Man kan faktisk gå i Wallanders fodsspor, men vi vil nok være lidt mere impulsive og bare gå rundt og hygge. Drikke kaffe og spise kanelboller og senere besøge en bistro, som vi kender og som serverer god mad til frokost eller lunch, som de siger i Sverige. Shoppe lidt måske. Der er i hvert fald nogle dagligvarer, som vi køber med hjem, for de er billigere. Og så vil kæresten have Boston Gurka. Det er finthakkede syltede agurker med peberfrugt, løg og jalapenos. Godt til leverpostej, burgere m.m.

Jeg holder af de små dagsture til Sverige. Vi gør det nogle gange om året og besøger som oftest Lund eller Ystad. Jeg sidder og tænker lidt på, om der mon er en boghandel i Ystad. Det ville være en dejlighed! En boghandel med bøger, man ikke kan modstå og måske lidt papirvarer, jeg ikke har set på denne side af Øresund. Hvem ved?

Ha' en dejlig tirsdag og nyd den sidste forårsdag i denne omgang. Vi kan jo håbe at meteologerne tager fejl. Og hvis ikke, så pyt skidt da. Det er kun jo marts. Vi er kun lige begyndt vores rejse mod lyset og varmen.

Og sig mig engang, I gode norske læsere: På tur aldrig sur, er det noget norsk? Det bilder jeg mig ind, men hvor har jeg dog det fra? :))

11 kommentarer:

  1. Jeg sender dig mange tanker og ønsker jer en rigtig dejlig tur i mit ynglings land :-)

    SvarSlet
  2. "På tur, aldri sur" er et utttrykk vi bruker;) ...og også "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær":O)
    Så god tur til Sverige! Kos deg masse, klem fra meg;)

    SvarSlet
  3. Det lyder vel nok dejligt - rigtig god tur til Sverige, Lene, klem :-)

    SvarSlet
  4. Ut på tur, aldri sur:))
    Drar dere på shopping til Sverige? Trodde det bare nordmenn som gjorde det.....
    Håper meterologene tar feil....det meldes snø her også..
    Ha en riktig god tur, klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. God tur til Sverige, Lene, nå er du vel langt av gårde allerede...
    Vi er på tur til å kjøre vi ogsa, til Alta. Været er strålende, sol fra skyfri himmel, varmegrader, ja, vårlig i luften.

    Vi knottes!
    Klem

    SvarSlet
  6. Hvor lyder det bare jätte trevligt! (eller hvad det nu hedder på svenska!). Får helt lyst til at komme på Sverigesvisit - er vild med det land :-)
    Håber I har fået god mad, solskin, måske en lille papirvare med hjem og ikke mindst smil og dejlige timer i hinandens selskab.
    Knus herfra!

    SvarSlet
  7. Ut på tur, aldri sur.....og så fortsetter jeg med litt ekstra: med litt vin på lur!!!!
    Vi nordmenn er glade i å gå tur, i all slags vær, og da blir vi ikke sur, bare glad!!! :)

    Her er det deilig sol i dag, det renner vann overalt, og man kan fort sprute på de spaserende når man kjører forbi, så det er best å passe på.

    Vi stoppet i Malmø i sommer, og dro bort til TURNING TORSO og boligområdet rundt der. Vi spaserte langs vannet med utsikt over til broen og København. Det var et flott boligområde der, med planter og blomster, og hippe butikker. Har du vært der?

    SvarSlet
  8. håber turen var dejlig :) knus

    SvarSlet
  9. Guri, ja da, vi tager gerne på shopping til Sverige. Der er flere dagligvarer, som er billigere. Og så er det hyggeligt med sådan en endags-tur. Ystad er en skøn by og vi havde solen med os hele dagen. Dejligt!!!

    Sylvia, nej jeg har faktisk ikke været ved Turning Torso i Malmö, den tur har jeg endnu til gode. Lyder som et sted, der er værd at besøge også! :)

    SvarSlet
  10. Håber i havde en skøn tur :) det lyder skønt med sådan en endagstur - det gad jeg godt men der er lidt for langt her fra smilets by :) Knus og god aften :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.