torsdag den 24. marts 2011

Mere kaffe!


I dag er jeg i tvivl om, hvor toget er på vej hen. Vi burde for længst være standset på en station, men det bumler bare videre, toget, og jeg sidder lidt forundret og kigger ud. Ikke en by i miles omkreds. Ikke skyggen af en station og en hyggelig lille café, hvor jeg kan sætte mig i dagens første solstråle og nyde en caffe latte. Og i øvrigt er der slet ingen sol. I dag farer skyerne forvirrede rundt på himlen, mens stormen blæser dem i alle retninger. Det hyler i husmuren og natten har været urolig. Toget har klaret turen på skinnerne, men jeg har været vågen adskillige gange. Sov bedst, da lyset kom, men konduktøren insisterede på, at passagerne i kupeen gjorde sig klar til dagen, selvom der tilsyneladende slet ikke er en station i nærheden. Måske skal jeg slet ikke stå af toget i dag? Måske skal jeg bare sidde her og bumle i takt til stormmusikken?

Kan man klage, hvis man ikke føler sig udhvilet? Kan man bebrejde togets personale eller vejrguderne, fordi de igen har valgt at lade os mærke vindens voldsomhed og gennemtrængende kulde? Kan man skyde skylden på solen, fordi den ikke er stærk nok, ikke standhaftig nok eller må man bare læne sig tilbage og acceptere, at sådan er det? Så skal man måske vende blikket indad, tilbage, se på sig selv og sine forventninger til det forår, der lige nu er lige lovligt lunefuldt? Jeg bliver kåd, når jeg mærker varmen. Jeg får fornemmelser, forhåbninger og bliver dristig helt ud i fingerspidserne, for så at ryge tilbage i sædet med et ryk. Vågn op! Vi er ikke nået over broen endnu. Det er sgu da ikke rigtigt forår, sådan i nu tager vi havemøblerne frem og drikker kaffe i solen, som varmer så dejligt at man skulle tro, man var i paradis. Not!

Men jeg vil i grunden heller ikke klage. Jeg er bare træt og ordløs midt i sætninger, der tilsyneladende har sit eget liv. Og nu er det, at jeg vil beslutte mig at det bliver en god dag. Det bliver en god dag! For jeg er en kvinde, som på ingen måde er afhængig af vind og vejr for at få en glædelig dag. Jeg er klar til at lære noget nyt. Noget, jeg læser i en bog. Noget, jeg erfarer på min egen krop og tænker lidt over for at opdage en forunderlig klukkende konklusion stige op til overfladen. Jeg er klar til torsdag! Og til Spanien på søndag. Jeg er jo heldig for pokker. Jeg skal snart rejse. Sådan for alvor.

Kaffe! Jeg må have noget mere kaffe!

God torsdag! :))

Billedet er lånt på kaffebloggen.dk

9 kommentarer:

  1. Det er for at skærpe appetitten på foråret at vinteren har så svært ved at slippe sit tag i os Lene, det er den vidunderlige kontrast det gør os så sultne og forvendtningsfulde, god rejse.
    I kærlige tanker, god Torsdag.

    SvarSlet
  2. god morgen til deg :) her stormer det også.. i går aftes ble innbyggerne bedt om å holde seg innendørs.. det stille akkurat nå men, det er meldt en ny storm ved middagstider.. det er iallefall friskt rundt ørene når jeg lufter Rocky ; )

    PS!
    frisk = fersk (om mad) her i Norge
    er du frisk og rask = har du fået øjne
    frisk bruges når man taler om vejr (frisk bris)

    knus fra mig :)

    SvarSlet
  3. Mon ikke du bare skal klæde dig varmt på og trave en lang tur med vufferne i blæsevejret. Når du så kommer hjem, forblæst og frisk, så kan du drikke en kop kaffe mere, mens du kigger i spanske brochurer... DET kan da kun få humøret op adskillige grader... ;-)

    Rigtig go' dag...

    SvarSlet
  4. Jeps - mere kaffe :-)
    Den storm gør tankerne forvirrede..
    Spanien- åh hvor bliver det godt for dig :-)

    SvarSlet
  5. Godmorgen, kære Megan, jeg sidder netop med morgenkaffen og byder min morgen velkommen. Her skinner solen, men det blæser helt vildt. God dag til dig, og hvor er det dog spændende med din rejse ...

    SvarSlet
  6. En ekstra kop kaffe efter en rask travetur i blæsevejret, godt pakket ind, må være det, der får foråret til at komme nærmere. For forår er jo en vekslen mellem kulde og varme, sol og regn, blæst og vindstille.
    God dag

    SvarSlet
  7. Kaffe er et MUST hver dag her hos meg. Det går mest i svart kaffe, den må være sterk og fyldig. Og noen ganger lager jeg meg en cappuchino eller en lattè hvis jeg har lyst. Jeg har en liten visp, som ordner det meste.
    Jeg har fri i dag, men skal snart ut å gå en tur til byen. Solen skinner, og det er et herlig vær!!!!! Man kan ikke bare være inne da!
    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
  8. Jeg har fått mine kopper med kaffe og jeg fyrer på peisen. Ute er det fortsatt storm og mange veier i midtre del av Norge er stengt!! Men heldigvis har jeg en god dag allikavel...
    Håper dagen din er god:) Klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  9. Dejligt med en tur til Sydens dufte,oplevelser, lyde og stimulering af alle sanserne..
    Kaffe uhmmm en god opfindelse.

    Fortsat god torsdag til dig...
    Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.