søndag den 6. marts 2011

God søndag


Jeg er stået op sammen med fuglene. De vækkede mig med deres fuglesang og denne morgen er den anderledes. En sang i dur, lidt mere optimistisk og med en energi, der ikke er til at tage fejl af. Forår! Tør jeg skrive ordet? En ting er at tænke det, men det er den følelse, jeg fik, da jeg kom ned af trappen og blev mødt af solskin over markerne og fuglenes muntre kvidren. I det fjerne kan jeg endda høre en hane gale. Ude i træet med mejsekuglerne er der liv lige fra morgenstunden. Der er kø ved morgenbuffeten og jeg får næsten lyst til at servere kaffe med mælk, god juice og lige høre, om de nu også har sovet godt, fuglene. For det har jeg! Fornemmelse for forår. Godt nok er min sorte bil hvidlig og frosten ligger som en forsigtig dyne over markerne, men det tør op i løbet af dagen. Denne morgen er det første forsigtige skridt ind i foråret, noget er vakt til live og jeg fryder mig ved synet af solen gennem vinduet og det nye dristige lys fuld af gode løfter. Det og så kaffen.

Denne morgen vil jeg bare summe lidt. Sidde og nyde synet af solen og lytte til fuglene. Sippe af kaffen og tænke gode tanker, mens dagen ligger sig til rette. Måske er det lidt for tidligt i marts til at tro på, at foråret for alvor får fat. Men dette er det første forsøg og det tæller!

Jeg skal til hundetræning med Aimee. Og senere skal kæresten og jeg en tur i biografen og se "The King's Speech", som flere af jer også har set og skrevet om. Den film glæder jeg mig til. Jeg har store forventninger og tror ikke, at jeg bliver skuffet. Vi kommer altfor sjældent i biffen, så når det sker, er det en begivenhed. Noget med at spise lidt godt først og så ind og nyde. Lade sig opslugte af historien, billederne og lyden dér i mørket og blive suget ind i et univers, som i dette tilfælde har vundet flere Oscars. Jeg glæder mig!

God søndag. Nyd solen og fuglesangen eller det vejr, der serveres dér, hvor du bor. :)

16 kommentarer:

  1. Jeg er vågnet tidligt de sidste to dage. Det plejer jeg om foråret / sommeren så jeg tænkte også "forår" da jeg stod op. Vi må se ;) Jeg krydser fingre for det.
    Jeg håber filmen er god - jeg vil rigtig gerne se den men ved ikke om det er noget min mand vil se. god fornøjelse og hav en smuk søndag. god træning :) Knus

    SvarSlet
  2. Euforien hersker i Blogland....forår er hvad vi har ventet på...hele vinteren...knus og god søndag!

    SvarSlet
  3. forår kan vi se langt etter her nord men.. det er noen sprekker i skylaget.. kanskje det blir opphold og solglimt :))

    god søndag til deg :) klæm

    SvarSlet
  4. Du sagde det højt, FORÅR :-)
    Her skinner solen også, men her er kun krager, skader og måger..
    Hvor er solsorten og alle små fuglene?
    Findes de ikke her, i denne gård?
    Men lyset er her! Og det varsler forår og trang til at vække blomster og planter til live i krukker og kasser.
    Rigtig god fornøjelse med mad og film :-)

    SvarSlet
  5. Rigtig god forårsdag til dig også:-)

    SvarSlet
  6. Lyder som en god start på dagen - og foråret kommer bestemt nærmere:-) Rigtig god fornøjelse med spisningen og biografen i aften :-)

    SvarSlet
  7. Her snør det store snøflak og landskapet er blitt hvitt igjen, men jeg vet våren ligger der..et sted;)
    Nyt dagen, klem fra meg;)

    SvarSlet
  8. En deilig start på dagen, høres det ut som, Lene, og det høres ut som dere har en meget god plan for resten av dagen også. Nyt dagen og våren.
    Klem

    SvarSlet
  9. God formiddag Lene:)
    Jeg fikk skikkelig vårstemning etter å ha lest innlegget ditt og jeg skulle så veldig gjerne ha vært på besøk og tatt bilder av køen ved meisekulene og hørt på den fantastiske fuglesangen:) ... og selvfølgelig tatt en kopp morgenkaffe sammen med deg:)
    Høres ut som en flott dag du har foran deg. Jeg gleder meg også til å se filmen Kongens tale, men den er enda ikke kommet til kinoen her.
    Her er det lite vårstemning, store våte snøflak som daler ned,
    kos deg i dagen i dag,
    klem fra Kate:)

    SvarSlet
  10. Underbart höres det som. Och här har det känts som sommar på morgonen, fst bara genom fönstret :) att kika på solen och tystnaden..härliga dagar! och bio..så länge sen. Önskar mig en fransk film till middag.
    Kramar Lycke

    SvarSlet
  11. Dejlige varme forårsfornemmelser at læse om Lene, god fornøjelse med filmen.
    I kærlige tanker, god Søndag.

    SvarSlet
  12. Våren har i alle fall forsvunnet fra disse breddegrader :-/ Du får kose deg skikkelig med ditt forår :-D

    Ha en flott søndag - klem Siv

    SvarSlet
  13. Jeg har også nydt det smukke forårsvejr, vi har haft i weekenden med masser af sol - det er som om, man kan dufte foråret nu. Åh ,jeg er så spændt på, hvad du synes om filmen - håber du fortæller lidt.
    Ha' en dejlig aften, klem!

    SvarSlet
  14. Ååårh, hvor dejligt at høre, at Vejrguderne ENDELIG, langt om længe, har været milde ved de efterhånden hårdt trængte vikinger :-D
    Det fortjener I sørme!
    Sådan en solskinsdag havde vi i går her i Istanbul - - men i dag er gråvejret tilbage, hhhrmf!
    Og ja: Kings Speech er ret fantastisk!
    Kh. Eva

    SvarSlet
  15. Filmen kan kun have været en god oplevelse. Den hentede flere Oscars hjem, og jeg har kun kørt rosende ord om den.
    Vi kommer også alt for sjældent i biografen, men vi er så også blevet sparet for meget bras ;)
    'The King's Speech' og 'Hævnen' tror jeg dog, jeg vil ind og se.

    Det lyder dejligt, at du og Aimee har været til træning i det dejlige vejr. Er det almindelig lydighedstræning, I går til?
    Teddy går fint i snor nu, men er ikke så flink til at komme, når jeg kalder - før det passer ham. Det skal vi lige have arbejdet meget mere med :-)

    Kram til dig og hundepigerne :-)

    SvarSlet
  16. Lone, ja, det er almindelig lydighedstræning dog med et strejf af jagttræning. En lille smule apportering.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.