søndag den 20. marts 2011

Faster Fuldmåne, løb og søndagsgodter


Så du fuldmånen i går? Så du hende sejle over himlen i imponerende størrelse? Det var årets største fuldmåne og det tidspunkt på året, hvor hun var tættest på jorden. Jeg gik ud i haven og hilste ærbødigt på. Følte mig uendelig lille og alligevel ... vi har noget sammen månen og jeg! Synes faktisk hun blinkede til mig ;)

Ja, så er der jo søvnen, der følger i kølvandet på fuldmånen eller rettere sagt, mangel på samme. Jeg sov til sidst på natten og så sagde det pling! Jeg vidste det jo godt, for jeg havde selv stået dér i martsmørket og beundret hende. Så snup dog lidt af min søvn, dejlige dame. Jeg lå bare og hyggede mig. Fik faktisk sovet lidt igen. Bare lidt.

Her til formiddag løb jeg tur. Ja, afsted. Ud i det. Prøve. Løbe og gå, sagde min fysioterapeut. Jeg hørte ikke efter. Jeg løb bare! Forsigtigt, men ikke langsomt. Jeg måtte virkelig være skrap for at få mig selv til at høre efter. Nu stopper du! Nok er nok. Det her er genoptræning! En kort men fin tur. Jeg svømmede jo også i fredags, og nu satser jeg på at løb og svømning er en god kombination for mig. Og styrkeøvelser selvfølgelig. Glem ikke styrkeøvelserne! ;)

Foråret må nu siges at være en kendsgerning. Solen skinner, fuglene synger og temperaturerne er dristige. Ikke desto mindre flyver jeg sydpå om en uge og går foråret i møde i en forhåbentlig endnu varmere udgave. Men mere om det senere. Først en lille tur nordpå. I eftermiddag skal jeg nemlig være faster. Vi skal besøge Asta på 3 år og hendes familie. Asta og jeg er fan af hinanden. Ih hvor jeg glæder mig!

Ha' den dejligste søndag! :)

5 kommentarer:

  1. jepp.. hun ble festet til film :) god søndag til deg :) knus

    SvarSlet
  2. Det var da den mest vidunderlige nat. Det var lige før man kunne læse uden at bruge elektrisk lys.
    Ha en fin søndag.
    Knus

    SvarSlet
  3. Så flott at du fikk løpt litt, men vær forsiktig;)
    Ha en fin søndag videre, klem fra meg;)

    SvarSlet
  4. Månen var magisk i går, og jeg fikk fotografert henne akkurat da hun steg over tinden vi har utsikt til. Når jeg la meg, senere på kvelden, fikk jeg henne rett i senga. Nesten så jeg følte hun fulgte med hva jeg og mannen holdte på med. Hihi.

    Ha en fin søndag videre. I kveld er det vårjevndøgn, jippi! Klem.

    SvarSlet
  5. Vær forsiktig.....løp pent!!

    Jeg så ikke månen for det var overskyet her. Det har vært høy flo også (høyvann)...
    Ha en fin søndagskveld, klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.